اعطای تسهیلات اشتغال روستایی به ۵۷ طرح گردشگری کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تصویب اعطای تسهیلات کارا از محل منابع اشتغال مناطق روستایی و عشایری به ۵۷ طرح گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اعطای تسهیلات اشتغال روستایی به ۵۷ طرح گردشگری کرمانفریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به برگزاری جلسه کمیته فنی تسهیلات روستایی به منظور بررسی طرح‌های اشتغالزا در این مناطق با محوریت طرح‌های گردشگری استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مصوب شد، ۵۷ طرح گردشگری این استان برای دریافت تسهیلات بانکی از محل منابع اشتغال روستایی سامانه کارا با عاملیت صندوق کارآفرینی امید معرفی شود.

او افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد به طرح‌های گردشگری مذکور ۱۳۱ هزار میلیون ریال با نرخ بهره ۶ درصد تسهیلات اعطا شود.

فعالی با اشاره به اینکه این طرح‌ها شامل ۵۲ بوم گردی، ۳ مجتمع گردشگری، یک اقامتگاه سنتی و یک سفره خانه سنتی است که برای ۱۱۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد، بیان کرد: شهرستان‌های بم، سیرجان، فهرج، رابر، بردسیر، انار، راور، زرند، کرمان و شهرستان بافت که بیشترین طرح را داشته اند،  تسهیلات دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید همکاری خوبی با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در زمینه نوسازی، توسعه، تجهیز و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم گردی باهدف ایجاد اشتغال پایدار دارد که این همکاری قابل قدردانی است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار