سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از ابتلا ۱۳ کودک به کرونا ویروس خبر داد و گفت: کودکان مبتلا به این ویروس در بیمارستان ابوذر اهواز بستری هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ابتلا ۱۳ کودک به ویروس کرونا در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ۳ نفر از این کودکان نوزاد و در بخش ICU بستری هستند و آلودگی این ویروس از طریق والدین کودکان به دلیل رفتار‌های پرخطر انتقال یافته است.

او با تاکید بر اولویت قرار دادن سلامتی خود و دیگران و رعایت اصول بهداشتی بیان داشت: تفاهم‌نامه ساماندهی بیش از ۵ هزار بسیجی برای کمک به سلامت و بهداشت جامعه، غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی منعقد شده است.

علوی، غربالگری در مراکز جامع سلامت، ادارات و سازمان‌ها با ابزار تب سنجی با استفاده ماموران بسیج ادارات، بسیج اصناف و دیگر پایگاه‌های بسیج، و ردیابی منازل برای ضد عفونی از جمله مفاد این تفاهم نامه عنوان و تصریح کرد: خدمات پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی در بیش از ۵۰۰ خانه بهداشت با کمک بهورزان، ۹۰ پایگاه سلامت شهری و روستایی و حدود ۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حال انجام است.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی جانشین قرارگاه جهادی شفا در خوزستان گفت: تفاهم نامه میان این قرارگاه و مرکز بهداشت استان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیرو‌های بسیج در جهت ارتقای سلامت جامعه امضا شده است و در این زمینه ۵۲۳ بسیجی با هدف غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی، ۴۵۴ نفر در قالب تیم مراقبان سلامت، ۳ هزار و ۲۶۸ نفر در قالب تیم‌های غربالگری و ۵۰۰ تیم ضدعفونی و گندزدایی در سطح خوزستان در قالب این تفاهنامه ساماندهی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار