فرماندار شهرستان فاریاب گفت: پروژه‌های آبخیزداری در قالب احداث بند‌های سنگی ملاتی و خاکی در این شهرستان اجرایی شده است که موجب تقویت منابع آب زیر زمینی از جمله قنوات شده است.

۹۳ درصد از سطح شهرستان فاریاب را حوزه‌های آبخیز تشکیل می‌دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی نیک نفس فرماندار شهرستان فاریاب گفت: ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی و نهادینه‌سازی استفاده درست از این منابع از مهم‌ترین اهداف پیش رو است و حفاظت از منابع طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

نیک نفس لازمه دستیابی به توسعه پایدار را حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بستر و زیربنای توسعه همه جانبه کشور دانست و تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور بشمار می‌آید و از ارزش والایی برخوردار است.

فرماندار شهرستان فاریاب ضمن تشکر از اقدامات موثر منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان به بیان عملکرد این شهرد در حوزه منابع طبیعی پرداخت و گفت: طی ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه منابع طبیعی دراین شهرستان انجام شده که جای تقدیر و تشکر از مجریان و متولیان امر دارد.

نیک نفس بیان کرد: ۹۳ درصد از سطح شهرستان فاریاب را حوزه‌های آبخیز تشکیل می‌دهد که بالغ بر ۲۴۰ هزارمتر مربع از مساحت این شهرستان می‌باشد.

او ضمن اشاره به وجود دو اقلیم ییلاق و قشلاق در این شهرستان اظهار داشت: بهترین سطح جنگل‌های استان کرمان در شهرستان فاریاب است و جنگل مهروییه فاریاب ثبت ملی است همچنین جنگل‌های دره شور، گلاشگرد و جنگل‌های زهمکان و موردان این شهرستان نیز درنوع خود منحصر به فرد هستند.

نیک نفس افزود: اگر به فکر منابع طبیعی نباشیم و برای حفظ و توسعه این منابع ارزشمند برنامه‌ای نداشته باشیم قطعاً در آینده با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

فرماندار شهرستان فاریاب گفت: پروژه‌های آبخیزداری در قالب احداث بند‌های سنگی ملاتی و خاکی در این شهرستان اجرایی شده است که این پروژه‌ها علاوه بر اینکه موجب تقویت منابع آب زیر زمینی از جمله قنوات شده است طی بارندگی‌های سال گذشته در منطقه حدود ۳ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۱۵۲ متر مکعب آبگیری شده اند و به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان پنج سایت دیگر در این حوزه نیز در حال اجرا است و در مجموع اقدامات انجام گرفته در حوزه منابع طبیعی در این شهرستان باعث شد خساراتی که طی هر بارندگی درحوزه سیل داشتیم به حداقل برسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار