نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن محکوم کردن تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور، آن را را مانع ارسال کمک‌های پزشکی برای مقابله با کرونا در سوریه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه سوریه اعلام کرد چنین تحریم‌هایی مانع از ارائه کمک‌های مناسب پزشکی به شهروندان سوری در بحبوحه شیوع ویروس کرونا می‌شود.

جعفری گفت: این اقدامات تنبیهی و غیرقانونی همچنان باعث تضعیف بخش درمانی عمومی و خصوصی در سوریه برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود و این به دلیل تحریم‌های اجباری یکجانبه در بخش بانکی و حوزه خارجی است.

وی اظهار داشت شرکت‌های خارجی از ترس آنکه مشمول تحریم‌های تنبیهی قرار نگیرند، از امضای قرارداد با موسسات پزشکی سوریه خودداری می‌کنند. چنین اقدامی [تحریم ها] غیرقانونی است، زیرا در شورای امنیت سازمان ملل تایید نشده اند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد تمام معافیت‌هایی که آمریکا مجاز به آن است، نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه به حمایت از گروه‌های تروریستی منجر می‌شود. او گفت: این معافیت‌های به اصطلاح اعطا شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا ملاحظات سیاسی بوده و هستند و صرفا منجربه تحویل برخی کمک‌ها به مناطقی می‌شوند که از سوی گروه‌های تروریستی کنترل می‌شوند. ذینفعان واقعی این معافیت‌ها گروه‌های تروریستی هستند.

جعفری اظهار داشت: دولت آمریکا اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه را به سوریه می‌دهد که بخشی از آن شامل تسلیحات است، اما این اجازه فقط برای گروه‌های تروریستی در شمالی غربی و شرقی سوریه است.

در ماه آوریل، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) اعلام کرد از آمریکا خواست که تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه چندین کشور از جمله سوریه را برای ارسال کمک‌های پزشکی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا را لغو کند. این در حالی بود که آمریکا درخواست‌های مکرر برای چشم پوشی از تحریم‌ها را نادیده گرفته است و برخی معافیت‌ها را که صرفا به سود گروه‌های تروریستی در سوریه بود، اعمال کرد.

پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای را به کنگره این کشور ارسال  کرد و در آن مدعی شده است به دلیل درگیری‌های دامنه دار در سوریه، تحریم‌ها علیه این کشور را تمدید خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار