معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای پروژه مدیریت چرای دام در ۲۲۵ هزار هکتار از مراتع استان طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامحسین نصیری معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی سال گذشته، پروژه مدیریت چرای دام در مراتع استان در سطح ۲۲۵ هزار هکتار با ۱۲۱ سامانه عرفی اجرا گردید.

او افزود: با اجرای این پروژه، نزدیک به ۳۴۰ فقره پرونده نخلف در کمیسیون بند ۱۰ فصل سوم شیوه نامه یعنی موارد ابطالی مطرح و پس از نظر نهایی شرایط ابطال را خواهند داشت.

فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه امسال نمام مراتع استان با سطحی معادل یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار تا ۲۵ اردیبهشت ماه قرق است اضافه کرد: در سال جاری پروژه مدیریت چرای دام در سطح ۲۴۵ هزار هکتار اجرا می‌گردد و با متخلفین ورود پیش از موعود و چرای زودرس دام در مراتع به صورت قانونی برخورد می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۷۰ فقره پروانه چرای دام به علت تخلفات بهره برداران و مرتعداران، در استان باطل گردید.

مردانی در ادامه به اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری و کاهش حریق در مراتع استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مانور اطفای حریق، کارگاه‌های آموزشی، تشکیل گرو‌های امدادی، افزایش اموزش بهرهبرداران و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد از جمله اقدامات برای کاهش حریق در سال جاری است.

به گفته او، هم کنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره پروانه چرا در استان صادر شده که ۸۰ درصد این پرونده‌ها مختص عشایر و تنها ۲۰ درصد مربوط به دامداران و مرتعداران می باشد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار