سی‌ان‌ان در مطلبی با بررسی تعداد تست‌هایی که در آمریکا برای تشخیص کرونا انجام می‌شود، اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ را ادعایی بی‌اساس دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته مدعی شد در آینده نزدیک همه آمریکایی‌ها قادر خواهند بود تست تشخیص کرونا بدهند.

ترامپ گفته است این کار درباره آمریکایی‌هایی انجام خواهد شد که به سر کار خود باز می‌گردند. باید توجه داشت که حدود یکصد و پنجاه میلیون فرد شاغل در آمریکا وجود دارد. البته تعدادی از این افراد از خانه، ​کار خود را انجام می‌دهند. اگر فرض کنیم مجموع افرادی که می‌خواهند در محیط کار خود حضور داشته باشند یکصد میلیون باشد باز هم می‌بینیم که آمریکا توانایی انجام تست کرونا برای این تعداد را ندارد. آمریکا اصلا به این ارقام نزدیک نیست.

به گفته دونالد ترامپ، روزانه سیصد هزار تست کرونا در آمریکا انجام می‌شود. این درحالی است که موسسه تحقیقاتی هاروارد اعلام کرده است تا پانزدهم ماه مه (سه روز دیگر) باید این عدد به نهصد هزار تست در روز برسد تا بتوان پاسخگوی تعداد تست‌های لازم در کشور بود که این کار اصلا امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: آیا انجام آزمایش‌های گسترده دلیل بالا بودن آمار ابتلا به کرونا در آمریکاست؟

واشنگتن پست نیز نوشت: ترامپ گفت آمریکا در انجام تست کرونا در جهان پیشتار است، اما آمار و ارقام چیز دیگری می‌گوید، تا یکشنبه فقط سه درصد جمعیت آمریکا تست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار