وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲میلیون و ۴۰۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تا کنون مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که بیش‌از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است.

کاظم خاوازی در حاشیه سفر به دلگان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری هیچ محدودیتی نداریم و خود را موظف به پشتیبانی مالی در تجهیز اراضی کشاورزی کشور به این سیستم‌ها می‌دانیم.

او صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای به کارگیری روش‌های آبیاری نوین عنوان کرد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان با سرعت چشمگیری در حال اجراست و ما نیز برای تحقق اجرای مصوبات سفر هیات دولت به این استان برای توسعه ۱۰۰ هزار هکتاری سیستم‌های نوین آبیاری و پشتیبانی تولید تلاش خواهیم کرد.

او با اشاره به ضرورت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون حدود ۴۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.


بیشتر بخوانید: چابهار بهشت گمشده ایران است / تولید آناناس در داخل کشور بسترساز رونق اقتصادی

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار