نیرو‌های امنیتی ونزوئلا تاکنون ۴۰ مظنون را در ارتباط با حمله تروریستی نافرجام اخیر در این کشور بازداشت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «گاردین» گزارش داد که نیرو‌های امنیتی ونزوئلا طی شبانه‌روز گذشته ۳ مظنون دیگر را در ارتباط با تحرکات اخیر برای اقدام تروریستی در این کشور، بازداشت کردند.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، این ۳ نفر در ۳۵ مایلی «کاراکاس»، پایتخت ونزوئلا بازداشت شده‌اند و در حال حاضر شمار افرادی که تاکنون در ارتباط با این حمله تروریستی نافرجام بازداشت شده‌اند به ۴۰ نفر رسیده است.

در حساب رسمی «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا، آمده است: این تروریست‌ها با هدف ایجاد خشونت و شورش وارد کشور شده بودند.

روز یکشنبه نیز رئیس ارتش ونزوئلا اعلام کرد که ۸ نفر در ارتباط با تحرکات اخیر در این کشور بازداشت شده‌اند.

یکشنبه گذشته، وزارت کشور ونزوئلا از ناکام گذاشتن یک عملیات نظامی و افرادی که قصد داشتند از طریق دریای کارائیب وارد این کشور شوند خبر داد. سپس مادورو روز دوشنبه اعلام کرد دو تبعه آمریکایی در ارتباط با این عملیات نظامی بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

استعفای دو معاون رهبر مخالفان ونزوئلا از سمت خود

بیانیه کاخ سفید در خصوص حمله مسلحانه به ونزوئلا

او که در تلویزیون دولتی این کشور صحبت می‌کرد در این خصوص گفت نیرو‌های امنیتی ۱۳ «تروریست» را بازداشت کرده‌اند که متهم هستند با هماهنگی واشنگتن در طرحی مشارکت کرده‌اند که قرار بود از طریق ساحل کارائیب وارد ونزوئلا شوند و او را سرنگون کنند که دو نفر از آن‌ها تبعه آمریکا هستند.

پس از آن گفته شد افرادی که اخیرا در ونزوئلا بازداشت شده‌اند، برنامه‌هایی برای ربودن «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور این کشور و انتقال او به آمریکا از طریق هواپیما را داشتند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای رسمی ارتباط آمریکا با حمله مسلحانه اخیر به ونزوئلا را که به منظور برکناری نیکلاس مادورو صورت گرفته بود، رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار