اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی در مناطق تحت مدیریت، دستور کار نخستین نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی مناطق تحت مدیریت در استان، پیش بینی‌های لازم برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی اندیشیده شده است.

او افزود: آموزش و ایجاد حساسیت در بین جوامع محلی یکی از راهکار‌های مؤثر برای پیشگیری از آتش سوزی در مناطق طبیعی مطرح است.

احمدی اضافه کرد: با توجه مسئولان ارشد استان نسبت به این امر، راهکار‌هایی برای افزایش هماهنگی بین بخشی و جلب مشارکت مردمی اندیشیده شده است.

او، تجهیز واحد‌ها به دستگاه‌ها و لوازم اطفای حریق، برقراری شیفت حریق در مجموعه‌های تابعه، چاپ بروشور و استفاده از فضای مجازی برای آموزش‌های مردمی را از جمله اقدامات این اداره کل برای مقابله با حریق عنوان کرد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای هشت منطقه چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل: یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات وحش و پنج منطقه حفاظت شده است که در مجموع بیش از ۱۱ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار