فرماندار اندیکا  گفت: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست باید پیشگام مقابله با آتش سوزی‌ها باشند.

حیدر کاظمی فرماندار اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست باید پیشگام مقابله با آتش سوزی‌ها باشند و در آتش سوزی‌ها شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در پیشگیری و مهار کردن لازم است.

او افزود: ادارات باید میدان دار و پیشگام جهت مقابله با هر گونه آتش سوزی در شهرستان باشند، زیرا که منابع طبیعی هر جامعه، ثروت آن جامعه است از این رو جنگل و مرتع به عنوان یکی از منابع ثروت ملی در کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

 کاظمی بیان داشت: باتوجه به اینکه آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌های شهرستان باعث خسارت جبران ناپذیر ونابودی بسیاری از گونه‌های جانوری وگیاهی خواهد بود، باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از آتش سوزی اراضی ملی با همکاری ادارات عضو ستاد، مشارکت محلی و مردم دوست دار طبیعت اندیشیده شود و اطفاء حریق در عرصه‌های ملی شهرستان از وظایف همه ادارات، ارگان ها، انجمن‌ها، شورا‌ها و دهیاران می‌باشد. ادارات منابع طبیعی و محیط زیست ملزم به ارائه آموزش‌های تخصصی به تیم‌های اطفاء حریق ادارات، مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد است.

فرماندار اندیکابا اشاره به اینکه در سال جاری ۷ منطقه از عرصه‌های ملی و کشاورزی شهرستان طعمه حریق شد تصریح کرد: با همکاری آحاد مردم و نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست این آتش سوزی‌ها مهار شده است، ولی ادارات ودستگاه‌های عضو بایستی تلاش لازم برای تهیه و تجهیز امکانات نیرو‌های خود بکار گرفته تا در مواقع لزوم از آن به خوبی استفاده شود.

رئیس ستاد بحران اندیکا در خصوص تجهیز دهیاری‌ها نیز گفت: بخشی از دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها که در مناطق با ریسک بالای آتش سوزی هستند باید با کپسول آتش نشانی و امکانات لازم تجهیز شوند، زیرا اولین کسانی هستند که جهت اطفای حریق میتوانند اقدام کنند و از ایجاد خسارات بیشتر و در کنترل آتش سوزی موثرباشند.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل اینکه احتمال عمدی بودن این آتش سوزی‌ها وجود دارد انتظار میرود عوامل این کار به ما معرفی شوند تا به به اشد مجازات برسند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
کارمندان منابع طبیعی خطا نکردن که کارمند اون اداره شدن با حقوق زپرتی مگه ما اتش نشانی هستیم اگه فرماندار راس میگه خودش تو خط مقدم باشه ببینیم میتونه کاری بکنه بیاد دوتا آتش سوزی بریم والا من که خسته شدم از این کارای سخت بیخودی
آخرین اخبار