شهرجهانی یزد و اتباعی که قلبش را به درد می آورند

چالش اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز در یزد، موضوعی که در سال های اخیر تب آن بالا گرفته و شهرجهانی یزد منتظر نوشدارویی برای حفظ فرهنگ و اصالت خود است.

یزدبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، چالش اسکان و اشتغال اتباع غیرمجاز در یزد، موضوعی که در سال های اخیر تب آن بالا گرفته و تبدیل به دغدغه ای برای بسیاری از مردم شهرستان های استان یزد و به ویژه شهرجهانی یزد شده است.

اگرچه ساماندهی اتباع مجاز و طرد اتباع غیرمجاز سال های سال است که در جلسات و نشست های مختلف عنوان و تبدیل به تیتر اول خبرگزاری های استانی و کشوری شده است اما در چند سال اخیر  نظارت و بازرسی بر فعالیت های اتباع مجاز و غیرمجاز  و برخورد قانونی با اتباع بیگانه و بازگشت اتباع غیرمجاز به کشور خود، نسبت به گذشته در یزد تشدید شده است.

علیرضا جدیدی اردکانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در حاشیه گشت نظارت بر مشاغل اتباع در واحد‌های صنفی گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها واحد‌های صنفی که به نوعی با تولید و بسته بندی مواد غذایی سر و کار دارند، اجازه بکارگیری اتباع بیگانه را ندارند.

او ادامه داد: کارت کار برای اتباع خارجی که قصد فعالیت در کارهای مرتبط با مواد غذایی دارند، صادر نمی شود.

جدیدی به قانون منع بکارگیری اتباع غیرمجاز در مشاغل اشاره کرد و افزود:  اتباع غیر مجاز شاغل در  واحدهای صنفی پس از شناسایی، به اردوگاه اتباع منتقل و پس از آن به کشور خود بازگردانده می شوند.

انتهای پیام/ غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.