به مناسبت دهه کرامت:

زمینه آزادی ۴۰ مددجوی جرائم غیرعمد فراهم شد

مدیر کل زندان‌های کرمان از آزادی ۴۰ مددجوی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضاییه و دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رمضان امیری، مدیر کل زندان‌های استان کرمان گفت: با پیگیری‌های رییس کل دادگستری استان، زمینه آزادی چهل نفر از مددجویان جرائم غیرعمد استان فراهم شده که در مجموع ۴۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

او افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توان پرداخت مددجویان است.

مدیر کل زندان‌ها در ادامه افزود: در زندان‌ها طبق دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنیم و به دلیل فضای بسته محیط امنی در برابر ویروس کرونا است.

رمضان امیری، گفت:زندان محیط اصلاح و تربیت وفضایی نگهدارنده و مراقبتی است که درآسایش و امنیت مردم نقش بسزایی دارد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا از آغاز تا کنون افزود:تدابیر و همکاری‌های لازم با دادستانی، دادگستری و مراجع قضایی در خصوص کاهش جمعیت کیفری و مرخصی برای زندانیان بدهکار مالی، جرائم غیر عمد و زندانیانی که خطری برای جامعه ندارند انجام شد و تعدادی به مرخصی رفتند و به موقع برگشتند.

مدیر کل زندان ها تصریح کرد: درشورای تامین ۲۸مصوبه در رابطه با امر بهداشت و درمان زندان در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا تصویب شد و طبق رعایت دستورالعمل‌های لازم پروتکل خطری مددجویان را تهدید نمی‌کند.

امیری در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی پروتکلی را تعریف کرد که برای پرسنل و مددجویان کنترل خوبی داشتیم و افرادی که ازبیرون وارد زندان می‌شدند ۱۴روز قرنطینه و بعد از تست‌های لازم وارد زندان می‌شدند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان با بیان موفقیت‌های خوب دراین زمینه افزود:در زمان شیوع ویروس کرونا ملاقات‌های حضوری، کابینی و خصوصی لغو و فقط به صورت مجازی و تلفنی انجام می‌شود که خانواده‌ها و مددجویان همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

امیری در رابطه با اقامتگاه موقت درکرمان نیز گفت: استان کرمان به عنوان پایلوت راه اندازی اقامتگاه موقت متهمین بین ۳۱ استان انتخاب شد و برای اولین بار درکشور اقامتگاه موقت نگهداری متهمین در کرمان راه اندازی شد.

او افزود: درگذشته متهمینی که برای آن‌ها قرار‌های تامینی ازجمله قرار کفالت یا وثیقه صادر می‌شود، اما به دلیل ناتوانی از تودیع قرار در زمان مقرر به زندان ورود پیدا می‌کردند، اما با افتتاح این اقامتگاه از ورود افراد بی جهت به زندان جلوگیری می‌شود.

امیری اظهار داشت:از آنجایی که تلاش رییس قوه قضاییه در دوره جدید در راستای کاهش جمعیت کیفری است و یکی ازسیاست‌های ابتکاری آن آغاز شده است اقامتگاه‌های موقت نگهداری متهمین است تا علاوه بر اینکه سوء سابقه‌ای برای آن‌ها نمی‌شود از ورود به زندان نیز جلوگیری می‌شود.

او گفت: این اقامتگاه راه اندازی شده است تامتهمین در حال حاضر در مدت ۱۵روز کاری در خصوص قرار وثیقه و آزادی خود اقدام کنند درغیر اینصورت به زندان ورود می‌کنند.

امیری ابراز امیدواری کرد: انتطار داریم با کشوری شدن این طرح سالیانه از ورود بی جهت بیش از ۱۰۰۰تا هزارو ۵۰۰ نفر به زندان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار