نماینده سوریه در سازمان ملل خواستار بررسی انطباق اقدامات تحریمی یکجانبه آمریکا و اروپا علیه دولت دمشق با قوانین بین المللی شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، در پی اعمال تحریم‌های موسوم به سزار علیه دولت دمشق، نماینده سوریه بار دیگر خواستار تهیه گزارشی از سوی سازمان ملل در خصوص ارزیابی میزان تطابق اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحریم اقتصادی این کشور با قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد آمریکا و اتحادیه اروپا دو قانون با هدف تمدید و تشدید تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه ملت سوریه را صادر کردند. به موازات آن دولت آمریکا در هفدهم ژوئن از لازم الاجرا شدن قانون سزار که شامل تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی جدید یکجانبه علیه سوریه و اشخاص ثالثی است که مراوده اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و خدماتی در سوریه داشته باشند، خبر داد.

نماینده سوریه در ادامه بار دیگر از دبیر کل سازمان ملل خواست تا گروهی از کارشناسان سیاسی و حقوقی را در دبیرخانه این سازمان مامور تهیه گزارشی فوری کند که در برگیرنده توصیه‌های عملی در خصوص میزان تطابق قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی صادره از سوی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه با مفاد منشور و قوانین بین المللی و حقوقی و قطعنامه‌های شورای امنیت باشد. این مقام سوری همچنین خواستار تشریح تاثیرات منفی عمیق اقدامات آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت سوریه و توانایی سازمان ملل در اجرای کمک‌های بشردوستانه خود در این کشور شد.

الجعفری خاطرنشان کرد: در این گزارش باید به چالش‌های جدی ناشی از اقدامات یکجانبه و اجباری اروپا و آمریکا در مسیر روند سیاسی که قرار است سوریه بدون دخالت خارجی آن را انجام دهد و فرستاده ویژه دبیر کل ملزم به تسهیل آن است، پرداخته شود.

طرح موسوم به قانون سزار که اخیرا مطرح شد، با محکومیت‌های گسترده و روز افزونی روبه‌رو شده است. زیرا آمریکا با اجرای این طرح، تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه‌ای را علیه مردم سوریه به اجرا در می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار