مهم‌ترین حوادث امروز ۱۴ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۴ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پژو حامل ۱۰۱ کیلو تریاک در" نی‌ریز" زمین گیر شد

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف سواری ۴۰۵ و دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف ۱۰۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یک سری کار‌های فنی و پلیسی از حمل و جا‌به‌جایی مقداری تریاک توسط یک سواری ۴۰۵ مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در همین رابطه مأموران به محور‌های مواصلاتی اعزام و ضمن برپایی ایست و بازرسی، یک سواری ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سارقین مسلح در دام پلیس/سرقت مسلحانه ۲ خودرو در"هرمزگان" و کشف در شهرستان "مهر"

فرمانده انتظامی مهر گفت: سارقینی که در استان هرمزگان با اسلحه ۲ دستگاه خودرو را به سرقت برده بودند در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ عظیم اله کرمی گفت: در پی وقوع دو فقره سرقت مسلحانه خودرو در شهرستان "پارسیان" از توابع استان هرمزگان و فرار سارقین به سمت شهرستان "مهر"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: تیمی از ماموران انتظامی این شهرستان سریعا طرح مهار را در محور‌های مواصلاتی اجرا و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر دو خودرو را شناسایی کنند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند هر دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵ مسروقه را متوقف و سارقین مسلح را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از آنان یک قبضه اسلحه کلت کمری که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: ۹ فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی و خودرو در سوابق سارقین ثبت شده است.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری ۴۸ متهم خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: با هدف برخورد قانونی با مخلان نظم و امنیت، طرح ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در دستور کار مأموران انتظامی "قیروکارزین" قرار گرفت.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح ۴۸ متهم دستگیر و ۱۳ فقره انواع سرقت کشف شد، گفت: توقیف ۳۲ دستگاه موتورسیکلت و ۶۵ دستگاه خودرو متخلف و کشف ۴ کیلو انواع مواد مخدر از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه پلیس به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شهروندان است، گفت: پیشگیری از جرایم، نیازمند عزم همگانی است و هدف پلیس از اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرایم و از همه مهم‌تر جلب اعتماد عمومی شهروندان است.

کشف ۲۵ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری پراید و کشف ۲۵ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری پراید مظنون و آن را توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۲۵ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف پراید و کشف ۲۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری قاچاقچی و کشف ۲۶ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان "فسا" در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۶ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه متهم تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، گفت: برخورد با قاچاقچیان از اولویت‌های مهم این فرماندهی در سال جاری است.

تصادف زنجیره‌ای در فارس، ۳ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد ۴ دستگاه خودرو در جاده "شیراز-خرامه"، ۳ نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف زنجیره‌ای در جاده "شیراز-خرامه"، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک دستگاه تندر با ۲ سرنشین با ۳ دستگاه پراید، پژو ۲۰۷ و سمند با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه در این حادثه هر ۲ سرنشین تندر و راننده پراید به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده‌اند، گفت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.

گذشت خانواده مقتول از قصاص با پادرمیانی پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از گذشت خانواده مقتول از قصاص با تلاش و پا در میانی پلیس خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار افزود: به مناسبت میلاد امام رضا (ع) که به امام رئوف و مهربانی‌ها شهرت دارند، پلیس این شهرستان با همکاری دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها و با حضور ۳ نفر از خادمان آن امام و حمل پرچم گنبد ملکوتی به منزل خانواده مقتول، باعث شد تا آنان از حق قصاص خود گذشته و قاتل را عفو کنند.

سرهنگ جوکار بیان کرد: این عمل خداپسندانه پلیس که موجبات شادی خانواده قاتل را به دنبال داشت در فضای مجازی شهرستان با انعکاس گسترده‌ای روبرو گردید و موجی از تشکر و قدردانی را نسبت به پلیس شهرستان ابراز داشتند.

گفتنی است قاتل حدود ۱۸ سال قبل در پی نزاع و درگیری مقتول را به قتل رسانده و تا کنون در زندان به سر می‌برد.

دستگیری ۵۴ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۵۴ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب، به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه، طی ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۵۴ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: افراد دستگیر شده برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

کسب رتبه اول شهرستان خنج در کاهش سرقت

شهرستان خنج با کاهش ۴۶ درصدی سرقت در سال جاری، حائز رتبه اول در بین شهر‌های استان فارس شد.

سرهنگ کرامت کریمی در این خصوص گفت: با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت و انجام ماموریت‌های مهم و ویژه، شهرستان خنج شاهد کاهش ۴۶ درصدی سرقت در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه این کاهش سرقت باعث شده این شهرستان رتبه اول در بین شهرستان‌های استان کسب کند، گفت: این موفقیت حاصل همکاری مسئولان و شهروندان با پلیس و تلاش‌های شبانه روزی مجموعه انتظامی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار