بسته اخبار انتظامی:

دستگیری سارقان پسته / کشف ۶ فقره کلاهبرداری در کرمان

با بسته اخبار انتظامی امروز ۳۱ تیر ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دربسته اخبار انتظامی امروز ۳۱ تیر ۹۹ می‌خوانیم:

تغییر تاریخ اعزام مشمولان عادی و دیپلم مرداد ماه ۹۹

برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا، تاریخ اعزام مشمولان عادی و دیپلم از سوم مرداد ماه به چند روز جلوتر تغییر یافته است.

برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا نظر به اینکه مشمولان عادی و دیپلم می‌بایست در سوم مرداد۹۹ به مراکز آموزش اعزام شوند تاریخ اعزام این مشمولان به همراه مشمولان فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس به تاریخ اول مردادماه تغییر یافته است.

بنا به این گزارش از مشمولان مقطع دیپلم خواسته شده خود را در اول مرداد ماه به حوزه نظام وظیفه مرکز استان معرفی کنند تا ان شاء الله بدون مشکل خاصی به واحد‌های آموزشی اعزام شوند.

دستگیری عاملان جعل قبوض و سرقت پسته در کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری ۲ نفر که با جعل قبوض باسکول اقدام به سرقت پسته و تحصیل مال نامشروع به ارزش ۵ میلیارد ریال کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پورافزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی سرقت محصول پسته از واحد ضبط و فرآوری این فرد طی دفعات مکرر، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام یکسری اقدامات پلیسی و کار اطلاعاتی به دست داشتن ۲ نفر از کارکنان این واحد در انجام سرقت‌ها پی بردند.

او با اشاره به دستگیری زودهنگام هر ۲ متهم و انجام تحقیقات بعدی بیان داشت: در ادامه مشخص شد این افراد با جعل قبوض باسکول و دست بردن در اعداد و ارقام صورتحساب‌های انبار اقدام به سرقت پسته‌هایی که به این کارگاه وارد یا خارج می‌شدند می‌کرده و به همین طریق ۵ میلیارد ریال از صاحب کارگاه سرقت و کلاهبرداری کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اعتراف متهمان به تحصیل مال نامشروع به شیوه جعل و کلاهبرداری از شهروندان و صاحبان واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خواست: ضمن بکارگیری افراد موثق و مطمئن در مشاغل مرتبط با فعالیت‌های خود بر عملکرد کارکنان زیرمجموعه نیز نظارت لازم را داشته باشند تا زمینه اینگونه موارد ایجاد نشود.

کشف ۲۳ رأس گوسفند قاچاق از اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف ۲۳ رأس گوسفند قاچاق از یک دستگاه اتوبوس عبوری از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: مأموران پلیس شهرستان بم هنگام کنترل محور‌های عبوری یک دستگاه اتوبوس را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این اتوبوس متوجه شدند در قسمت بار کف اتوبوس تعداد زیادی گوسفند جای داده شده که در این رابطه ۲۳ رأس گوسفند فاقد مجوز حمل و سایر مدارک دامپزشکی کشف شد.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این احشام قاچاق را ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند اظهار داشت: در این رابطه یک متهم که قصد داشت این احشام را از کرمان به یکی از کشور‌های همسایه قاچاق کند دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

شهروندان برای انجام خرید‌های اینترنتی مراقب ترفند‌های فریبنده باشند

رئیس پلیس آگاهی استان در راستای پیشگیری از کلاهبرداری از طریق خرید و فروش اجناس در بستر اینترنت و دیگر شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پورافزود: در سال‌های اخیر با توجه به گسترش اینترنت و امکانات گسترده آن، می‌توان عملیات خرید و فروش هر کالایی را با هزینه‌ای کم با استفاده از اینترنت تحت عنوان فروشگاه‌های اینترنتی در هر مکان و زمانی انجام و اقدام به فعالیت‌های تجاری کرد.

او با تاکید بر هوشیاری شهروندان هنگام انجام هرگونه خرید اینترنتی افزود: در این میان افراد کلاهبردار با سوء استفاده از سادگی مشتری و با ترفند‌هایی از جمله پرداخت بیعانه تا جنس را به دیگری نفروشند، مشتری را مجاب می‌کنند تا مبالغی را به حساب اعلامی فرد کلاهبردار واریز کند، اما اندکی بعد مشتری متوجه می‌شود این آگهی فروش کذب بوده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

سرهنگ حسن پور افزود: در این رابطه و در راستای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان می‌خواهیم از هر فروشگاهی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنند اقدام به خرید نکنند و حتما از تجربه و توصیه‌های دیگران استفاده کنند.

او گفت: به آگهی‌هایی که در فضای مجازی با شگرد‌هایی همچون ارائه قیمت‌های پایین‌تر از بازار منتشر می‌شوند اعتماد نکرده و هرگز به صرف صحبت کردن فرد صاحب آگهی و وعده و وعید‌های فروشنده، به حساب وی پول واریز نکنند چرا که احتمال اینکه شماره حساب و نام فرد جعلی و غیر واقعی باشد، وجود دارد.

کشف ۶ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیارد ریال در کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک مورد جعل هویت و کشف ۶ فقره کلاهبرداری با عنوان فروش خودرو‌های لیزینگی خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پور گفت: در پی شکایت چند نفر از همشهریان مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان فروش خودرو‌های لیزینگی، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام یکسری اقدامات پلیسی و استفاده از منابع اطلاعاتی موفق به شناسایی یک نفر متهم شدند.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به دستگیری متهم در تهران بیان داشت: این متهم ضمن جعل هویت و اجاره یک باب دفتر مجلل اقدام به کلاهبرداری با عنوان فروش خودرو‌های لیزینگ با اقساط دراز مدت می‌کرد که با توجه به احتمال افزایش شمار شکات، تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد.

او با تاکید بر کسب اطمینان و شناسایی دقیق افراد و دایرکنندگان واحد‌های خدماتی بازرگانی و تجاری که به عناوین مختلف اقدام به فعالیت می‌کنند از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشکوک در رابطه با اینگونه فعالیت ها، مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۰۳ کیلوگرم تریاک از خودروی پژو

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۰۳ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس استان‌های کرمان و هرمزگان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان "ریگان" در پی کسب خبری از پلیس استان هرمزگان مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی سواری حامل موادمخدر به محدوده این شهرستان بلافاصله در یک نقطه از محور ورودی این شهرستان مستقر شدند.

او افزود: مأموران هنگام کنترل محور"ریگان-ایرانشهر" به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند، اما با فرار راننده به سمت نقاط بیابانی و روستایی اطراف مواجه شدند و بلافاصله به تعقیب و مراقبت آن پرداختند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: راننده این خودرو پس از نزدیک شدن به اولین آبادی، خودروی خود را رها و با استفاده از پوشش گیاهی منطقه از دید ماموران خارج شد که در بازرسی از این خودرو۲۰۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

دستگیری یک سارق حین سرقت در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق و کشف ۱۸ فقره سرقت در عملیات ماموران کلانتری ۱۹ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداءگفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو در شهر کرمان، دستگیری سارق یا سارقان این سرقت‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: در همین راستا ماموران کلانتری ۱۹ شهر کرمان با افزایش گشت زنی‌های نامحسوس موفق شدند سارق را حین سرقت دستگیر کنند که این متهم در تحقیقات پلیس به ۱۸ فقره سرقت قطعات خودرو از قبیل لاستیک، زاپاس، باطری و ۷ فقره سرقت سیم‌های برق هوایی در شهر کرمان اعتراف کرد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار