مقام آمریکایی اذعان کرد که آژیر تصادم هوایی در کابین جنگنده‌ای که برای هواپیمای ایرانی ایجاد مزاحمت کرده بود، فعال شده و احتمالا خلبان هواپیمای ایرانی نیز این هشدار را دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام آمریکایی در پی تعرض ۲ جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه، اذعان کرده که خلبان جنگنده اف۱۵ آمریکا هشدار تصادم هوایی دریافت کرده است.

این مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن گفته که با این وجود احتمالا خلبان جنگنده اف۱۵ احتمالا این هشدار را نسبتا استاندارد قلمداد کرده است.

مقام آمریکایی در ادامه می‌گوید: احتمالا خلبان هواپیمای ایرانی هم هشدار تصادم دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید


شامگاه پنج‌شنبه یک هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه مورد تعرض دو جنگنده آمریکایی قرار گرفت.

هواپیمای مسافربری ماهان از تهران عازم بیروت، پایتخت لبنان بود که در حریم هوایی سوریه مورد تعرض جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفت.

دو جنگنده آمریکایی با نزدیک شدن خطرناک به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان جمهوری اسلامی ایران که از خط هوایی سوریه قصد ورود به لبنان را داشت موجب آسب رسیدن به تعدادی از مسافران شد.

سازمان هواپیمایی کشوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به شکل خطرناکی به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه تعرض کردند.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری سوریه، تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان منطقه مرزی تنف که در اشغال نیرو‌های آمریکایی قرار دارد، صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مقام امریکایی یعنی کی اسمش چیه ؟
آخرین اخبار