استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

آمادگی خراسان رضوی برای تقویت روابط با افغانستان

استاندار خراسان رضوی در دیدار سفیر ایران در افغانستان گفت: در حد بضاعت خراسان رضوی برای تقویت روابط با کشور افغانستان آمادگی داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سفیر ایران در افغانستان با حضور در محل دفتر استاندار خراسان رضوی با علیرضا رزم‌حسینی دیدار و گفتگو کرد.
 
علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: در خراسان رضوی به اندازه بضاعت استان برای تقویت روابط با افغانستان آمادگی وجود دارد.
 
او مرز دوغارون را یکی از مرز‌های استراتژیک کشور با افغانستان دانست و افزود: قبلا هم در خصوص توسعه صادرات به افغانستان و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم.
 
بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان در این جلسه گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله تزانزیت، راه و معادن می‌توانیم روابط با کشور افغانستان را گسترش داده و مناسبات را ارتقاء ببخشیم.
 
او افزود: در ماه‌های آینده نمایشگاه‌هایی در هرات و کابل برگزار خواهد شد که به همین منظور خراسان رضوی می‌تواند در این رویداد‌ها حضور داشته باشد.
بیشتربخوانید:

 
سفیر ایران در افغانستان ادامه داد: ایجاد منطقه صنعتی مشترک بین دو کشور یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند در جهت گسترش روابط دو کشور مفید واقع شود.
 
حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: اطلاعات ما در حوزه استان مجاور در هرات در ابعاد مختلف اجتماعی فرهنگی کم است، لذا کنسولگری در صورت امکان اطلاعات این چنینی را در اختیار استان قرار بدهد.
 
او با اشاره به ظرفیت‌های مرز دوغارون افزود: باید برای نظم و مدیریت بهتر ورود و خروج از مرز دوغارون ساماندهی شود.
 
علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین در ادامه این جلسه تصریح کرد: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم برای تاسیس منطقه صنعتی مشترک آمادگی لازم در خراسان رضوی وجود دارد.
 
او افزود: در نقاط مشخص شده، فضایی را برای مخازن نفتی ایجاد کردایم و آمادگی داریم نفت را به آن طرف مرز در کشور افغانستان ارسال کنیم.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار