رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه خود یک ادعای تایید نشده در مورد انفجار مرگبار در بیروت مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان به راستی آزمایی اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری روزانه ویروس کرونا پرداخت و نوشت اظهارات ترامپ مملو از ادعا‌های غلط و تایید نشده درباره تقلب در انتخابات، واکنش به کرونا و انفجار بیروت بود.

انفجار در بیروت
ترامپ نشست خبری خود را با ابراز همدردی با لبنان درباره انفجار گسترده در بیروت که باعث کشته شدن حداقل ده‌ها نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد، آغاز کرد. سپس رئیس جمهور بدون نگاه کردن به متن آماده شده خود گفت: آن شبیه یک حمله وحشتناک به نظر می‌رسد. ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا وی مطمئن است که انفجار لبنان یک حمله بوده و حادثه نیست، گفت: با توجه به انفجار، به نظر می‌رسد که این گونه باشد. من با برخی از ژنرال‌های بزرگ مان دیدار کرده‌ام و آن‌ها احساس می‌کنند که این یک نوع رویداد از نوع انفجار مربوط به صنایع و تولیدات نبوده است. این گفته آنهاست و آن‌ها بهتر از من می‌دانند و به نظر می‌رسد که آن‌ها احساس می‌کنند که این یک حمله باشد. این نوعی بمب بود.

راستی آزمایی:
در حالی که ترامپ به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای دسترسی دارد که ما آن را نداریم، هیچ مدرکی در زمان صحبت او وجود نداشت که اثبات کند این انفجار «حمله» یا «بمبگذاری» است و ارتش آمریکا نیز به طور علنی چیزی از این دست نگفته است. دولت لبنان نیز در آن زمان صحبتی از حمله یا بمبگذاری نکرده بود.

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقدار زیادی نیترات آمونیوم سال‌ها بدون اقدامات ایمنی کافی در انبار نگهداری می‌شد. گزارش اولیه یک خبرگزاری دولتی لبنان احتمال آتش سوزی بزرگ در انبار را قبل از انفجار مطرح کرده بود. نتیجه‌گیری‌های اولیه در مورد چنین حوادثی باید با احتیاط باشد. با توجه به سابقه ترامپ در جعل و اغراق مکالمات خصوصی فرضی، مطمئناً باید منتظر اسناد تایید شده باشیم.

عصر سه‌شنبه، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال سی ان ان هرگونه اظهارنظر در این باره را به کاخ سفید ارجاع داد. سه مقام وزارت دفاع که خواستند نامشان فاش نشود تا بتوانند آزادانه صحبت کنند به سی ان ان گفتند که تا سه‌شنبه شب هیچ مدرکی که نشان دهد این انفجار «حمله» بوده است وجود نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
کرامت سلیمی
۱۸:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
این انفجار دقیقا" شبیه انفجاریست که به دروغ ان را انفجار اتمی وانمود می کنند.

در هر انفجاری قارچ به وجود می اید و هرچه مقدار مواد منفجره بیشتر باشد قارچ بزرگتری به وجود می اید و تا ارتفاع بالاتری می رود.

دلیل تلفات بیشتر در هیروشیما و ناکازاکی این بود که جنس خانه های انها از پلاستیک و چوب بود و گسترش یافت و مردم بیچاره راه فراری نداشتند.


شاید استاندار بیروت با یاداوری هیروشیما و ناکازاکی به این شکل به وجود بمب اتمی طعنه می زند و ان را زیر سوال می برد.
آخرین اخبار