معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی برای پذیرش کشتی‌های رو‌ - رو کامیون آمادگی دارند.

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ما برای تردد کشتی‌های رو‌-رو کامیون در بنادر شمالی کشور عملیات جدیدی را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: به طور ویژه در بنادر شمالی سعی داریم با کشور قزاقستان ترددهایی را برقرار کنیم.

راستاد از توافق برای راه اندازی و تردد شناورهای رو – رو بین بنادر آکتائو و کوریک با بنادر شمالی ایران و  تشکیل کارگروه مشترک طی یک ماه برای تهیه پیشنهادهایی خبر داد و گفت : ایران و کشور قزاقستان بر توسعه حمل و نقل کانتینرها با کشتی فیدر بین بنادر آکتائو و بنادر شمالی ایران، توافق کرده‌اند و به منظور افزایش ترافیک کانتینرها، یادداشت تفاهمی نیز در این راستا منعقد می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنادر امیرآباد، نوشهر و انزلی هم اکنون برای تردد و پذیرش کشتی‌های رو‌-رو کامیون آمادگی دارند و امیدواریم تا پیش از پایان سال بتوانیم اسکله رو ریلی را هم در بندر امیرآباد تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

راستاد تصریح کرد: در این زمینه شرکت‌های کشتیرانی و همچنین فورواردرها و کشتی‌های درگیر در عملیات امور صادرات و واردات بین کشورهای ساحلی خزر را دعوت کرده‌ایم تا با ایجاد تسهیلات و همچنین اعمال تخفیفات زمینه را برای ورود کشتی ها فراهم کنیم.

او توضیح داد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا کشتی‌های رو-روی مسنجر بین بندر شهید رجایی و بندر کشور امارات ایجاد شده بودند که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده‌اند.

راستاد تاکید کرد: همین کشتی هم اکنون در حال تردد به صورت رو-رو کامیونی است که از طریق آن کانتینرهای یخچالی جا به جا می‌شود و ما به دنبال آن هستیم که از سایر بنادر جنوبی کشور برای تردد رو-رو کامیون استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر در پایان یاد آور شد: با تعدیل شرایط ناشی از ویروس کرونا امیدواریم بتوانیم ترددهای بنادر جنوب کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار