معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس، گفت: ۸۰۶ نفر کودک کار در استان شناسایی شده که بالغ بر ۸۰ درصد از این افراد غیر ایرانی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معصومه فروتن معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس، بیان کرد: بهزیستی کودکان کار را جمع‌آوری و به خانواده‌ها تحویل می‌دهد و تعهدی از والدین گرفته می‌شود اما پس از مدت کوتاهی کودکان دوباره در سطح خیابان دیده می‌شوند.

او، تصریح کرد: امسال تعداد کودکان کار افزایش یافته که یکی از دلایل آن بیکاری ناشی ازکرونا بوده که باعث شده کودکان دوباره به خیابان بازگردند.

فروتن، با اشاره به اینکه از طریق سازمان‌های مردم نهاد بهزیستی خدمات ویژه‌ای برای کودکان کار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: آموزش و پیگیری امور تحصیل این کودکان از جمله مواردی است که  از سوی بهزیستی پیگیری می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس با  اشاره به اینکه همه این کودکان را بهزیستی نمی‌تواند نگهداری کند، افزود: این روند نشان از یک خلأ قانونی دارد که سبب می‌شود والدین به تعهد خود وفادار نباشند و قانونی نیز برای ملزم کردن آن ها نیز وجود ندارد.

فروتن، اضافه کرد: از طریق سازمان‌های مردم نهاد برای خانواده این کودکان کاریابی می‌شود اما اغلب علاقه‌ای از سوی خانواده‌ها برای کار کردن نیست یا اینکه شرایط به گونه‌ای است که به اجبار دوباره کودکان را برای کار می‌فرستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان فارس، درباره مسائلی که درباره مافیای اجاره کردن کودکان کار مطرح می‌شود، اظهار کرد: این موضوع را باید نیروی انتظامی مطرح کند اما نمی‌توان این امر را به صورت کامل انکار کرد.

او، تاکید کرد: کودکان کار از سنین ۶ تا ۱۵ سال هستند که  از سوی شهرداری و نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند و  بهزیستی آنان را به خانواده‌ها یشان تحویل  می دهد و اگر والدین یا شبکه حمایتی مؤثری نداشته باشند در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.