دو پارک محله‌ای شهید تجلائی و امید با مساحت ۹۵۰۰ مترمربع در تبریز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،داوود طالب نژادشهردار منطقه ۳ تبریز خبر از افتتاح دو پارک محله‌ای شهید تجلائی و امید با وسعت ۹۵۰۰ مترمربع در هفته دفاع مقدس داد.

او گفت: پارک‌های محله‌ای شهید تجلائی در ضلع جنوب شرقی میدان شهید تجلائی و پارک محله‌ای امید در ضلع شمالی بلوار دفاع حد فاصل شهرک طالقانی و میدان فاطمیه در هفته دفاع مقدس افتتاح  می شود و مورد بهره برداری شهروندان قرار می‌گیرد.

او هدف از احداث پارک‌های محله‌ای شهید تجلائی و امید را پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان این محلات با طی کوچکترین مسافت و صرف کمترین زمان برشمرده و افزود: در سطح حوزه با احداث پارک‌های محله‌ای سعی داریم میزان دسترسی شهروندان به فضا‌های سبز را بالا ببریم و شهروندان مجبور نباشند برای استفاده از پارک ها، از منازل مسکونی خود مسافت بیشتری را طی کنند.

شهردار منطقه ۳ تبریزاظهار داشت: کاربری زمین‌های احداث شده این دو پارک، کاربری مسکونی بوده و شهرداری به راحتی می‌توانست این دو قطعه را با ساخت و ساز مطابق کاربری به سودآوری برساند، ولی به خاطر فراهم آوردن محیط فضای سبز و رفع نیاز شهروندان این دو محدوده، شهرداری از درآمد خود صرف نظر کرده و این دو نقطه را به پارک اختصاص داده تا موقعیتی را برای آرامش روحی و ذهنی و آسایش شهروندان فراهم آورد.

طالب نژاد هزینه تملکی صرف شده به این دو پارک محله‌ای را ۳۵۵ میلیارد ریال اعلام کرده و گفت: ۲۰ میلیارد ریال نیز برای اجرا واحداث آن‌ها هزینه شده است.

او  افزود: در این پارک‌ها ۴۰۰ درخت نارون و ۳ هزار درختچه از نوع یوکا و رز و از انواع ردیفی به طول ۹۵۰ متر زرشک، شمشاد و برگ نو کاشته شده و ۴ هزار و ۶۵۰ مترمربع چمن کاری شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.