۹۰ درصد عشایر استان چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی خوزستان کوچ کرده‌اند.

کوچ عشایر چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز کوچ پاییزی، ۹۰ درصد از جمعیت عشایر برون کوچ این استان به مناطق قشلاقی خوزستان کوچ کرده‌اند.

او اظهار داشت: بخش زیادی از جمعیت عشایری به دلیل شرکت دانش‌آموزان در کلاس درس و برداشت محصولات پاییزی در مناطق گرمسیری، به استان خوزستان کوچ کرده‌اند، ولی به دلیل کم‌آبی گزارش شدن مراتع قشلاقی، روند کوچ گله دام‌ها به مناطق گرمسیری کُند است.

حسین‌پور، علت اصلی تأخیر در کوچ به مناطق قشلاقی را چرای گله دام‌های عشایری در مزارع غلات برداشت شده در چهارمحال و بختیاری بیان کرد.


بیشتر بخوانید


او، تقویم کوچ عشایر استان را از ۲۰ شهریور به مدت یک ماه اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده هنگام کوچ، دام‌های سبک عشایری از سوی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در برابر بیماری‌های دامی واکسینه و کنترل سلامت می‌شود.

حسین‌پور با اشاره به استقرار پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت سیار در مسیر ایلراه‌های عشایری استان ادامه داد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا، تعیین شده است در حال انجام است.

او اظهار داشت: آب آشامیدنی سالم مورد نیاز عشایر از طریق تانکر به ایلراه‌های عشایری ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار