اخباری مبنی بر همکاری یک شرکت خودروساز روسی با صنعت خودروسازی ایران شنیده می‌شود که بر این اساس قرار است چند مدل خودروی روسی به صورت مونتاژ وارد کشور شوند.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدت هاست که پای خودروهای خارجی به کشور قطع شده و واردات خودرو ممنوع شده است و نه تنها محصولات چینی، بلکه خودروهای سایر کشورها هم به کشور وارد نمی شود اما حال خبرهایی از آزادسازی واردات خودرو به گوش می رسد. آزادسازی که به معنای ورود انواع خودروهای خارجی به داخل کشور است و شاید اینگونه مقداری قیمت خودرو کاهش یابد. یکی از این آزادسازی ها به واردات خودروهای روسی باز می گردد به طوری که گفته می شود قرار است خودروهای روسی به صورت مونتاژ وارد کشور شوند. 

اینگونه که در خبرها آمده است، یک تولید کننده پیشرو در صنعت خودروسازی روسیه قرار است در آینده نزدیک خط مونتاژ در ایران ایجاد کند.کارخانه اتومبیل سازی Ulyanovsky)   Ulyanovsky Avtomobilny Zavod)، که با نام اختصاری UAZ در سراسر جهان شناخته می‌شود، در شرف آغاز تولید خودروهای شاسی بلند و وانت‌های UAZ Patriot خود در ایران است.

 

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودرو‌های روسی باشند/ شاسی بلند‌های روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

*این تصاویر تزئینی است


بیشتر بخوانید


تولید خودرو یک صنعت قابل توجه در روسیه است که به طور مستقیم حدود ۶۰۰ هزار نفر را مشغول به کار می‌کند.  آن طور که گفته می شود، سروش دیزل به عنوان نماینده رسمی یواز در ایران شناخته شده و برنامه تولید خودروهای این شرکت را دارد.

ورود پیکاپ دوکابین روسی به کشور!

نروندی کارشناس فروش محصولات یوآز در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود و فروش خودروهای روسی در کشور خبر داد و گفت: این شرکت تصمیم به تولید سه محصول مختلف یواز در کلاس های شاسی بلند(استیشن)، پیکاپ و پروفی را در بازار ایران دارد. این خودروها قرار است به صورت مونتاژ وارد بازار کشور شوند. 

به گفته او، در گذشته بیشتر واردات خودرو‌های سبک تجاری هیوندای صورت می گرفت و در کنار آن عرضه ون و کامیونت هیوندای نیز وجود داشت. سروش دیزل تولید سه مدل پیکاپ تک و دو کابین دو دیفرانسیل و همچنین شاسی بلند پاتریوت از سری محصولات تولیدی UAZ را در برنامه دارد.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودرو‌های روسی باشند/ شاسی بلند‌های روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

*این تصاویر تزئینی است

بر خلاف آنچه تا کنون در برخی از رسانه‌ها مبنی بر تولید شاسی بلند پاتریوت در گام نخست اعلام شد، شواهد حاکی از آن است که سروش دیزل در قدم نخست به دنبال تولید دو مدل پیکاپ است و سپس به سراغ شاسی بلند پاتریوت خواهد رفت. شنیده‌ها از منابع مختلف حاکی از آن است که این پیکاپ‌ها حدود یک هفته پیش، بعد از گذراندن تست‌ها موفق به اخذ مجوز شماره گذاری شده اند و احتمالا از اواخر پاییز امسال عرضه آن‌ها به بازار آغاز خواهد شد.

سروش دیزل در فاز نخست احتمالا پیکاپ تک کابین را با قیمتی حدود ۵۷۰ میلیون تومان، نسخه دوکابین را با قیمتی حدود ۶۱۰ میلیون تومان و شاسی بلند پاتریوت را با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد کرد.

همکاری روسیه با ایران به منظور تولید خودرو

مهدی دادفر دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همکاری روسیه با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: در حال حاضر قرار است تنها خودروهایی که در گمرک مانده ترخیص شوند و خبری از واردات جدید نیست، یعنی می توان گفت که واردات هرگونه خودرو به صورت CBU ممنوع بوده و بعید است که این واردات آزاد شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است که نه تنها مجلس بلکه دولت و دیگر دست اندرکاران، بعید است که اجازه واردات خودرو‌ها را بدهند.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودرو‌های روسی باشند/ شاسی بلند‌های روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

*این تصاویر تزئینی است

دادفر با بیان اینکه ممکن است خودرو‌های روسی به صورت مونتاژ (SKD) وارد کشور شوند، گفت: ممکن است این خودروها با حداقل ساخت داخل ۲۰ درصدی در کشور، وارد شوند.  

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: در حال حاضر واردات کامل خودرو (CKD) نه تنها از روس و چین بلکه از دیگر خودروسازی‌ها هم نداریم و اجازه این واردات داده نخواهد شد. برای مونتاژ خودروی چینی در ایران ممکن است شرکت مدیران خودرو تمایلی به همکاری داشته باشد چرا که قطعات این خودرو از قبل وارد کشور شده و به وفور در دسترس نیز است.

واردات خودرو  به هیچ عنوان به نفع کشور نیست

امیر حسن کاکایی کارشناس خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه واردات خودرو  به هیچ عنوان به نفع کشور نیست، گفت: در شرایط کنونی واردات خودرو از هر کشوری کار اشتباهی است.

او بیان کرد: واردات خودرو به هر نوعی نیاز ارز را در کشور بالا می‌برد و در کوتاه مدت ممکن است قیمت خودرو را کاهش دهد، اما چون نیاز ارز را بالا می‌برد، با توجه به محدودیت‌ها و جنگ اقتصادی، در نهایت باعث افزایش قیمت ارز خواهد شد که  افزایش قیمت ارز به ضرر کشور خواهد بود.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودرو‌های روسی باشند/ شاسی بلند‌های روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟*این تصاویر تزئینی است

کاکایی ادامه داد: اگر جنگی که در آن به سر می‌بریم به این حد پیچیده نبود و ما را محدود نمی‌کرد، می‌توانستیم ارز خودمان را استفاده کنیم هیچ مشکلی در واردات به وجود نمی‌آمد، اما در وضعیت فعلی واردات برای کشور بسیار خطرناک است و تبعات اقتصادی کلانی دارد. برخی می‌گویند این ارز برای خودمان است و دوست داریم استفاده کنیم، اما برای شرایط جنگ فعلی اصلا مناسب نیست.

 صحبتی از واردات خودروهای خارجی به کشور نیست

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همکاری روس با ایران به منظور تولید خودرو، گفت: اکنون صحبتی از واردات خودروهای خارجی به کشور نیست و اگر صحبتی هم هست برای آزادسازی و ترخیص خودروهایی است که در گمرکات دپو شده اند.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، صحبت‌های اخیر حاکی از همکاری بین خودروسازان ایرانی و روسی است و خبری از واردات کامل خودرو نیست و این بحث می‌تواند منطقی باشد.

زاوه با تاکید بر اینکه برای به روز شدن اطلاعات صنعتی باید با دیگر کشورها مراوده داشت، گفت: صنعت خودرو یک صنعت بین المللی است و باید با دیگر کشورها ارتباط داشت. واقعیت این است که نمی‌توانیم تمام زنجیره و قطعات را در یک کشور تامین کنیم و نیاز است تا همکاری داشته باشیم. 

او با تاکید بر اینکه واردات خودرو تاثیری در روند تولید خودرو در کشور نمی‌گذارد، تشریح کرد: واردات و تولید خودرو، ۲ حیطه مختلفی دارند و هیچ اثری بر یکدیگر نمی‌گذارند چراکه سطح قیمتی متفاوتی دارند.

گزارش - آفرود سواران منتظر ورود خودرو‌های روسی باشند/ شاسی بلند‌های روسی وارد بازار کشور می‌شوند؟

*این تصاویر تزئینی است

آنطور که مشخص است دولت مجوز واردات خودرو را نخواهد داد و به واقع اگر قرار است خودرویی از روسیه به بازار ایران راه پیدا کند، باید با یکی از خودروسازان داخلی قراردادی منعقد کرده و به صورت ترکیبی به فعالیت و ساخت اتومبیل مبادرت ورزد در غیر اینصورت امکان فعالیت خودروسازان خارجی فراهم نخواهد شد.

این موضوع را نیز نباید نادیده گرفت که فعالیت مشترک خودروسازی‌ها باعث تقویت  صنعت خودرو می‌شود، به طور مثل همکاری شرکت آنادول با فورد باعث تولید فورد شده است، شرکتی مانند اتوکار، لندیور و ایمیکه را تولید می‌کند یا شرکت اویاکس با رنو کار کرده و انواع خودرو‌های رنو را تولید می‌کند.

بر این اساس شرکت سایپا  هم به تازگی خبر از آغاز پروژه تولید نخستین خودرو SUV (شاسی بلند) آفرودی با نشان ایرانی در داخل کشور داده است.

این محصول نخستین خودرو SUV بومی‌سازی شده در داخل کشور خواهد بود و ویژگی‌های دو دیفرانسیل و شاسی مستقل در آن دیده می‌شود که این موضوع قابلیت، توان و کیفیت قابل ملاحظه‌ای به این خودرو می‌بخشد و آن را به خودرویی آفرودی و سرسخت تبدیل می‌کند.

با ورود این محصول به بازار، صنعت خودروسازی ایران پس از سال‌ها شاهد تولید یک خودروی متفاوت در داخل کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد قزوین
۲۳:۳۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
مرگبر روسیه مرگبر چین
خاک بر سر کسی که کشور رو به سمت شرق میکشونه
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۴:۳۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودرو روسی نخرید
Germany
ماهان خان
۱۳:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
فقط راه حل در مورد خودرو واردات آزاد ودر آوردن صنعت خودرو از بن بست تک کارخانه بودن وایجاد چندین شرکت خودرو سازی داخلی است که ثمره ان بالا رفتن کیفیت وحتی صادرات جنس خوب به دیگر کشورهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نمیخرم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
راست میگه واردات خودرو به نفع ایران نیست چون ماشین نا ایمنی مثل پراید 120 میلیون میدیم به مردم با قیمت 120 میلیون میشه یه ماشین خارجی لوکس سوار سد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
طراحیشون خیلی قدیمی هست
Iran (Islamic Republic of)
Morteza
۱۲:۴۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
عیب از خود مردم تا ی طرح میزارن مثل این ندید بدیدها میرن تو صف خرید تا ما خودمون رو درست نکنیم این وضع درست بشو نیست اگر به خودمون اومدیم کسی جرات نداره این بلاها رو سر مملکت در بیاره
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۲:۲۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
امیدوارم همین شرکت های روسی با ایران قرارداد ببندند و تعداد ماشین ها و تنوعشون توی کشور بالا بره، از خودروسازهای داخلیمون به جز پراید و ۲۰۶ و سمند چیزی در نمیاد که کسی معترض بشیم میگن شما اجازه تولید داخلی نمیدید.
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۲:۲۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
روسیه فقط در تجهیزات نظامی پیشرفته است . در صنعت خورو سازی ضعیف است و ماشین هاش پرهزینه است. موتورهای ایژ که در دهه ی هفتاد وارد ایران شده بودند خیلی پرهزینه بودند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چه کاراااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودروساز های ایرانی به جای بالا بردن کیفیت فقط بلدن قیمت بالا ببرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
یکی از اشکالات خودروهای روسی نامناسب بودن برای اب و هوای گرم است. و همچنین کم توجهی به مصرف سوخت. اگر این دو اشکال برطرف شود خودروهای محکم و قوی میسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
هر کشوری بیاید عالی است فقط به یک شرط ایران خودرو و سایپا را نابود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نمیدونم تا کی این وضع ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
متاسفانه وقتی دولت بجهت حمایت از خودروسازان داخلی می کنه و از ورود خودروی خارجی جلوگیری می کنه آنها با نهایت بیرحمی و بی انصافی خون مردم را می مکند.
بهترین راه ورود خودروی خارجی تا خودروسازان داخلی قدر عافیت را بدانند.
هر چند نباید این واردات دست دلالها بیفتد.اگر این اتفاق بیفتد چندان تفاوتی به سود مردم نخواهد افتاد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
روسیه و چین قشنگ از ایران سود میبرن
Iran (Islamic Republic of)
نصیری مغان گرمی
۱۱:۲۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام.مجلس و دولت باید جلوی واردات خودروهای ارزان قیمت و باکیفیت خارجی و بدون تعرفه را باز کند تا قیمتها شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چه خوب
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۱:۰۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
باید فقط عکسش را در گوشی دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بعضی ها می گفتند ایران دوره پهلوی فقط مونتاژ کار بود. الان ما یک از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان هستیم و خودرو های ما در سراسر جهان در حال عرضه هست. مسئولین دمتون گرم از این همه همت بالای شما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
باید پول دربیاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
قیمتارو بکشید پایین میام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
حالا چرا روسی
Iran (Islamic Republic of)
هموطنانخ
۱۰:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ما مشکل مدیریت تو کشور داریم نه ارز
-
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
منتظر باشین یه روزی ایران ماشین هوایی پر سرعت را تولید میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودروسازهای داخلی بی عرضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کیفیت خودروهای ایرانی رابالا ببرید وقیمتها را پایین بیاورید، دیگر نیاز به کالاهای کشورهای دیگر نیست!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
انشالله با هین فرمون تا ۳ الی ۴ سال دیگه باید خودروسازان گرجی و تاجیک بیان برامو ن ماشین بسازن..
United States of America
mehdi.zamani
۰۹:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
جناب کاکائی مافیای خودرو اجازه نمیدن واردات انجام بشه شما خودتون بهتر میدونید که منابع مالی بیرون از کشور با شرایط فعلی ترانسفز به ایران بعلت تحریم امکان پذیر نیس در صورت واردات آن منابع به بازار داخلی با ورود خودرو تزریق میشه و هم قیمت ارز پائین میاد و هم قیمت خودرو متعادل میشه .برادر مردم شریف و آبرومند ایران هم حق استفاده از بهترینهارو دارن به والله نسل آینده به ریش ما خواهن خندید که حتی اجازه استفاده از ماشین رو نداشتن این حق مردم ایران نیس که ۲۰۶ رو بجای ۲۰۷ قالب مردم کنیم با قیمت بنز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
حداقل خودرو رو از اروپا وارد کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
برندهای در پیت دنیا که تو کشور خودشون هم جا ندارن میارن واسه ما رو ما تست شه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نه اینکه خودرو سازی روسیه خیلی پیشرفته هست نسبت به آلمان, ایتالیا،ژاپن و آمریکا. احتمالا بخاطر همین گفتن بزارین اگه قراره وارد هم کنیم از جایی وارد کنیم که نسبت به بقیه ضعیف تر باشه.
به اضافه اینکه کسی که تو روسیه خودرو میسازه با شرایط اقلیمی خودش میسازه که اصلا به اقلیم ایران نزدیک هم نیست
بعد که وارد شد به قیمت خدا تومن به مردم میدن که هر جور با قیمت دلار روز هم حساب کنید مطمئناً با قیمت ماشین همخوانی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
احتمالا خودرو سايپا که گفته شد روسی و تولید داخل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بهتر خودروهای چینی است دمتان گرم وارد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
روس ها ماشین سازی قوی ای ندارن مخصوص ماشینهای شهری
حالا ماشین های افرود و سنگینشون خوبه ولی اصلا ماشینای شهری خوبی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
حالا ایران خیلی ماشین سازیش قویه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
جناب کاکایی فرموده واردات خودرو به نفع کشور نیست!
به نفع کشور نیست یا به نفع مافیای خودرو نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۰۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
نه میزارند خودرو وارد بشه نه قیمت خودرو پایین میاد خدا ازتون نگذره به بهانهای واهی نمیزارید خودرو خارجی وارد کشور بشه که انحصار کامل خودرو را داشته باشید اگرم خودرویی وارد میشه انقدر تعرفه و گمرک میکشید روش که قیمتش صد برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
اوا مرسی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۰۹:۰۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تولید داخل که افتضاحه .
مردم دارن نابود میشن
چراواردات خودرو نداشته باشیم.
ایران خودرو و سایپا گند زدن توی کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
داخلي ها بدنبال توليد همين ماشين ها هستن ماشين جديد بايد توسط بعضي ها وارد بشه اگه يادتون باشه اگه مديرعامل ايران خودرووقت نبود الان بجاي 206 . 405 و پارس و سمند داشتيم پيكان و هيلمن توليد ميكرديم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
عمرا" بیاد. اگر هم بیاد قیمتش با بنز تو ایران یکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
در شرایط بی ثباتی ارزی و جنگ اقتصادی هر گونه قرارداد واردات به ضرر کشور ما خواهد بود مگر اینکه تبادل ارزهای ملی بین دوکشور صادر کننده و وارد کننده شکل بگیرد تا دلار و یورو را از مبادلات حذف کند و ودوم عدم وابستگی و ارتباط شرکت صادر کننده به شرکتهای آمریکای و اروپایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
عشقم! ما الآن پولمون به خرید شاسی کوتاه ایرانی نمی رسه.

شاسی بلند روس چی می گه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خودرو سازها جان مردم را گرفتند تا خودرو ایرانی جان بگیرد.تا این صنعت کمی جلو می رود خارجی ها می آیند .باز روز از نو روزی از نو مناژکاری شروع می شود. فرانسه و کره وچین ر نرفته نرفته روسیه
وارد می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بازهم مونتاژ!!
این ادعای خودرو سازی چه زمانی تمام میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چرا وار ات به شما که خون مردم رو برای یک پراید ۱۲۰میلیونی تو شیشه میکنید به نفع نیست اما برای مردم خیلی هم خوبه....چون به دلار که حساب نمیشه با ارز ر وسیه هست..خلاصه یکی باید جلو این قیمت بی در و پیکر رو بگیر ...به بهانه دلار پدر مردم رو در اوردن بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
روسیه کشور دوست حقه باز است با این کار هم بازرش رونق پیدا می کند هم اشتغال هم شاید بخاطر خرید ما از انها تشویق شوند ومسلمان شوند هرچند خودروهای صادراتی روس به ایران تا بحال خوب نبودند اما اشتغال در روسیه مثل اشتغال در استانهای محروم خودمان است یک سری اقا زاده ها باز به نواحی خواهند رسید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۷:۴۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
مردم کاملا میدونن که واردات خودرو اصلا به نفع...... مافیای خودرو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ماشین روسی بدرد هیچ جای دنیا نمیخوره ؟؟؟ ازخودتون پرسیدین چرا هیچ جای دنیا خودروی روسی نمیخرن ؟؟؟
طراحی خودرو روسی برای دمای منهای 40 درجه است تا بیارین ایران موتورش منفجر میشه !!!
Germany
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خیلی زشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تا کی می خواهیم در صنعت خودرو چشم به خارجی ها داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۶:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
معادل قیمت ماشین بگذارن فرش به روسیه ببریم و ماشین بدون گمرک بیاریم درست میشه
ارز هم خارج نشده . این تولیدکننده داخلی محتکر هم ادب میشه .
حمایت از تولید داخلی وقتیست که تولید کننده داخلی هم ظرفیت داشته باشه .
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خوب از ارز محلی خودشون استفاده کنن حله
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۰۶:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دولت حمایت بسیار زیادی از خودرو سازها کرد که اگر در بخش‌هایی مثل کشاورزی می‌کرد تا کنون قطب کشاورزی دنیا شده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ما نه به ایران خودرو اعتماد داریم نه به سایپا و نه به حرفهای این دولت، اگه مردم درست رای بدند و دولت جهادی سال دیگه بیاد و کار رو به دست سپاه بده فقط در این صورت مشکل خودرو و قیمتش حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
ماشین های بی ریخت روسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
پس این همه سر و صدای جهش تولید و افزایش صادرات و.....چی شد؟ همه اش صحبت از واردات هست،تا دیروز از غرب و امروز از روسیه و چین؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۵:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چرا اجازه نمیدهند بازار خودرو رقابتی بشه فقط و فقط انحصار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
آره این خودرو وارد کشور بشه قیمت میاد پایین مثلاً این خودرو رو به من و شما میدن 30 میلیون معلومه همین هم یه مسئله ای پشتش هست این مدل خودرو که تو تصویر مشخصه بعیده زیر یک میلیارد باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خوب خدا رو شکر بحث صادرات این خودرو رو مطرح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
تا ال ٩٠ و پرايد بومي سازي نشدن حرف هيچ خودرويي را نبايد بزنن
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندزاده مغان گرمی
۰۲:۳۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
سلام.از دولت و مجلس میخواهیم حداقل به طور موقت هم شده اجازه واردات حداقل یک میلیون خودرو را در طول سه ماه بدهد تا قیمتهای کاذب شکسته شود،در مورد روسیه لازم نیست ایران دلار بدهد خود روسیه از دلار بسیار کم استفاده میکند و میتوان ریال داد،البته خودروها باید با تعرفه صفر درصد وارد شود تا مردم توان خرید داشته باشند.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را باز کنید اینطور باعث رقابت بین خودرو سازان داخلی میشه ان وقت مجبور به ماشین با فناوری جدید میشه ۴۰ ساله فقط پراید تولید میکنیم فقط بدنش کمی تغیر میکنه موتورش همونه ایران خودرو هم همینطور موتور پژو رو روی یک بدنه جدید میبند هم قیمت یک لامبرگینی میفروشه اگر واردات باز بشه خودرو داخلی کاهش قیمت پیدا میکنه و مجبور به تولید خودرو جدید با امکانات روز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
خداوکیلی این خودرو ها با این قیافه ها را وارد نکنین. لااقل خودرو های چینی اگر کیفیت ندارن قیافه دارن اما اینا که کلا قیافه هم ندارن
اخه روسیه از کی تا حالا خودرو ساز بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
بله چون به سود خودتان هست که خودرو حارجی وارد نشود
Iran (Islamic Republic of)
ابلی
۰۲:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
چیو میگین قرار است وارد شود همین الان هم تولید این این خودروها در کشور چند کاهی هست که شروع شده بصورت مونتاژ و بزودی قراره فروشش هم شروع بشه شاسی بلندش رو ۸۵۰ قراره بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را باز کنید اینطور دست از گران فروشی بر میدارن و باعث میشه کسی خودروی داخل را مثل قبل خریداری نکند و خودرو سازان داخلی مجبور میشن خودرو جدید و باکیفیت تولید کنند چون دیگه رقیب داره یا باید پیشرفت کنه یا باید نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۱:۵۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
جالا چرا روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
اتفاقا کیفیت خودرو روسی از داخلی بهتر است ولی ممکن نیست خودروسازان داخلی اجازه واردات رو بدهند دولت و مجلس هم به بهانه حمایت از تولید داخلی تمام قد از آنها حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۰۱:۱۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
این آقایی که میگه واردات خودرو به نفع کشور نیست مگه تا حالا که وارد نکردیم و گمرک رو آزاد نکردیم به نفع کشور بوده...
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۰۰:۵۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
مبارکه از قیافه و ظاهر شان معلومه که مال عهد بوقند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
دلم میگیره وقتی میبینم همش بفکر وارداتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کاش به فکر تولید داخل با کیفیت بالا بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۹
پراید نمی تونن بسازن دم از suvمیزنن
آخرین اخبار