ارونقی گفت: در خصوص ۵ قلم کالای اساسی تصمیم گرفته شد تا صاحبان این اقلام بدون کد رهگیری بانک نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در خصوص میزان کالاهای مانده در گمرک گفت: حدود ۳.۵ میلیون تن کالای غیراساسی در گمرک داریم که ارز به آنها تخصیص داده نشده است. ۸۵ درصد از این کالاها مواد مربوط به واحدهای تولیدی و مواد واسطه ای و قطعات خودرو هستند.

او افزود: در خصوص قطعات خودرو با توجه به درخواست سرپرست وزارت صمت، گمرک این اقلام  را بدون در نظر گرفتن تخصیص ارز و کد رهگیری از بانک به قید فوریت ترخیص کرده است.

ارونقی گفت: در خصوص ۵ قلم کالای اساسی تصمیم گرفته شد تا صاحبان این اقلام بدون کد رهگیری بانک نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام کنند که شامل ذرت، جو، سویا، روغن خام و دانه های روغنی می شود.

معاون فنی گمرک ایران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد گفت: با تسهیلات در نظر گرفته شده حدود ۲.۷ میلیون تن شامل پنج قلم کالایی امکان ترخیص فوری دارند.

ارونقی گفت: تا این تاریخ حدود یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن ذرت، ۲۳۹هزار تن جو، ۲۳۷ هزار تن سویا، ۳۹۵هزار تن روغن خام و بیش‌ از ۲۵۵ هزار تن دانه‌های روغنی در بنادر موجود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا برای این کالاهای جهت واردات ارز 4200 تومانی اختصاص می دهید؟ این یارانه را برای تولید در داخل و بومی کردن این اقلام اختصاص دهید تا در کالاهای اساسی به دیگران وابسته نباشیم و استقلال کشور تضمین شود و نیز اشتغال واقعی ابجاد شود. برای این بی‌تدبیری یقه چه کسی را باید گرفت؟
آخرین اخبار