مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون با ۳۰ معین اقتصادی تفاهمنامه همکاری امضا کردیم و به ۱۷۶۰ نفر نیز مهارت‌های تخصصی را آموزش داده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  افشین رحیمی مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی  با حضور در دوازدهمین "عصرانه کارآفرینی" معین اقتصادی مشهد گفت: همزمان با سال جهش تولید، اولویت برنامه ریزی ها در اداره کل فنی وحرفه ای، تحقق مقوله مهم "جهش مهارت " است.

او  با اشاره به اینکه "مهارت" کلیدواژه مهم و اصلی در جامعه امروز ماست، افزود: خیلی از افراد و به ویژه جوانان آماده به کار ما بخاطر مسلط نبودن به مباحث مهارتی و نداشتن مهارتی خاص، یا بیکار مانده‌اند و یا در کار‌های واگذار شده هم خیلی موفق نمی‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کار‌هایی موفق خواهند بود که به افراد دارای مهارت سپرده شوند، اما باید اذعان کرد ریل گذاری‌های انجام شده برای سیستم آموزشی ما برمبنای تربیت افراد ماهر و متخصص نیست و در این خصوص باید گفت، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نوعی جور سیستم آموزشی را برای تربیت افراد ماهر می‌کشد.

رحیمی بیان کرد: در بحث مهارت آموزی برای اشتغال دوطیف مخاطب کلی داریم؛ مورد اول افرادی هستند که مهارتی ندارند و ما در فنی و حرفه‌ای به آن‌ها مهارت یاد خواهیم داد که طبق آمار حدود ۹۰درصد از این افراد مهارت دیده مشغول به کار می‌شوند.

او تصریح کرد: گروه دوم مخاطب ما افرادی هستند که به دنبال به روزرسانی مهارت خود هستند، مانند تعمیرکاران اتومبیل که تا به امروز از روش‌های سنتی استفاده می‌کردند، اما اکنون به دلیل پیشرفت و پیچیدگی علم تعمیر ماشین باید مهارت خود را به درجه بالاتری ارتقا دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: افرادی که با این شرایط رو به رو می‌شوند باید از بین سه راه کنار گذاشتن کار، آزمون و خطا حین انجام کار که اغلب هزینه زیادی دارد و یا آموختن مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای یک راه را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید


رحیمی با اشاره به اینکه محدوده فعالیت فنی و حرفه‌ای صرفا محدود به مراکز این نهاد نیست اظهار کرد: هم اکنون حدود یک هزار و ۴۴ پایگاه مهارت آموزی در سطح استان فعالیت دارند، همچنین در ۵۰ دانشگاه معتبرنیز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حال آموزش است.

او افزود: با توجه به اینکه بحث مهارت آموزی به زندانیان بسیار مهم است در ۱۲ ندامتگاه در سطح استان نیز به زندانیان مهارت آموخته می‌شود، این امر باعث می‌شود افراد بعد از آزادی به دنبال شغل و مهارت خود بروند و به این ترتیب آمار بازگشت مجددشان به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.