در جلسه امروز ستاد اربعین استان کرمان با اجرای کاروان خودرویی عزاداری، ویژه روز اربعین حسینی موافقت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد اربعین استان کرمان گفت: کاروان خودرویی عزاداری ویژه اربعین حسینی  در کرمان با حفظ دستورالعمل های بهداشتی و ضوابط تعیین شده از سوی ستاد اربعین استان برگزار می‌شود.

او افزود: قرار نیست به خاطر کرونا همه برنامه‌ها تعطیل شود و تصور می کنم کار درستی نباشد که با همه طرح‌های عزاداری اربعین مخالفت کرد.

فدائی تصریح کرد: می‌توان با کمک بسیج و نیروی انتظامی طرح را به راحتی اجرا کرد و در جلسه کمیته فرهنگی اربعین بر نحوه برگزاری و حرکت کاروان خودرویی در روز اربعین نظارت شود.

او درباره برگزاری قرائت زیارت اربعین نیز گفت: قرائت زیارت اربعین در روز چهارشنبه  یک روز قبل از اربعین در همه ادارات و نهاد‌های دولتی ودر روز پنج شنبه نیز در بقاع متبرکه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: افرادی که قصد برگزاری برنامه‌ای برای اربعین دارند باید با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگ شوند و مجوز لازم را دریافت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم کنند. 

او با بیان اینکه برپایی موکب‌ها امسال فقط با بحث‌های صوتی همراه بوده و‌ موکب بین راهی نداریم، تصریح کرد: مبحث پذیرایی نیز در موکب ها ممنوع است؛ البته در قالب کمک‌های مومنانه می‌توان توزیع غذای نذری را در مناطق محروم داشت.

بصیری بیان کرد: کمیته اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی نیز نسبت به رصد و پیگیری بحث‌های معاند در فضای مجازی اقدام کنند.

او گفت: کمیته موکب داران باید مراقبت کنند؛ چون  احتمال حضور عده‌ای از دیگر استان‌ها برای حضور در مزار  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان داشت: بحث پذیرایی از میهمانان زائر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  با نظارت ستاد اربعین استان و رعایت مباحث ستاد کرونا انجام می‌شود.

در این نشست موضوع پیاده روی ۴۰ زن ورزشکار استان تا گلزار شهدا در روز اربعین به دلیل احتمال درخواست حرکت‌های مشابه دسته جمعی و سختی کنترل چنین حرکت هایی به ویژه در گلزارشهدا، مورد موافقت واقع نشد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار