صادرات ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی از فارس

مدیر کل دامپزشکی استان فارس از صادرات حدود ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی، خوراک دام و طیور تحت نظارت این اداره کل در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ناظمی از صادرات ۶ میلیون کیلوگرم فرآورده خام دامی از استان خبر داد و گفت: مواد مذکور شامل پای مرغ و پنجه مرغ، آبزیان تازه (ماهی و میگو)، مرغ منجمد و شنیتسل منجمد، تخم مرغ خوراکی، جگر و سنگدان، خامه، شیرخشک و خوراک دام و طیور و آبزیان و ۱۴ قلاده حیوان خانگی بود که به کشور‌های هنگ کنگ، اورسیا و روسیه صادر شد.

او با اشاره به خدمات اداره کل دامپزشکی در شش ماهه نخست امسال، تصریح کرد: بیش از ده میلیون و ۴۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های مختلف از جمله آبله، شاربن، هاری، تب برفکی گاو، تب برفکی گوسفند و بز صورت گرفت.

ناظمی اظهار کرد: بررسی و پایش بیماری‌ها در سطح استان منجر به شناسایی ۱۶۵ کانون بیماری دامی از جمله آبله، شاربن، تب برفکی، هاری شد که برابر دستورالعمل سازمان دامپزشکی در کانون بیماری‌ها اقدام شده است.

او با اشاره به طرح پایش بیماری‌های مشترک دام و انسان با هدف شناسایی و حذف دام‌های آلوده، گفت: ۲۱۶۷ مورد تست مشمشه در تک سمیان صورت گرفته و ۹ راس مثبت بود که منجر به معدوم سازی دام‌های آلوده شد و بالغ بر ۶۴ هزار نوبت سر تست بروسلوز یا تب مالت و تست سل در گاو‌ها صورت گرفت که ۱۱۴ راس گاو آلوده شناسایی و به کشتارگاه ارسال شد.

مدیر کل دامپزشکی استان فارس بیان کرد: امسال ۴۲ میلیون قطعه جوجه ریزی تحت نظارت این اداره صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرمان
۲۳:۴۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
چرا گاو گوسفند صادر نمیشه تا دامداران بدهی خود را بدهند واز وضعیت فعلی نجات پیدا کنند
آخرین اخبار