پاک‌فطرت گفت: شیوع کرونا برنامه‌های استعدادیابی را کمرنگ کرده است، از همین رو انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکار‌های مناسبی برای احیای این حوزه ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس هیئت ژیمناستیک فارس گفت: شیوع کرونا برنامه‌های استعدادیابی را کمرنگ کرده است، از همین رو انتظار می‌رود مربیان و دست‌اندرکاران ژیمناستیک راهکار‌های مناسبی برای احیای این حوزه و معرفی نفرات جدید و مستعد این رشته ورزشی را ارائه دهند تا روند استعدادیابی متوقف نماند.

سید کمال پاک‌فطرت افزود: باوجود بحران جهانی شیوع کرونا که امکان فعالیت‌های جمعی ورزشی را محدود کرد، هیات ژیمناستیک استان فارس با همکاری با ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای این رشته را همچنان فعال و پویا نگاه داشته است.

پاکفطرت با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش و برگزاری کارگاه‌ها اقدامات درخوری در فضای مجازی رخ داده است، اظهار کرد: این مهم با هماهنگی‌هایی که طی هشت ماه گذشته با ورزشکاران و مربیان و داوران انجام شد، صورت پذیرفته و گام‌هایی مثبت در این حوزه برداشته شده که شایان توجه است.

رئیس هیئت ژیمناستیک فارس نداشتن فعالیت فیزیکی جوانان و نوجوانان به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را زنگ خطری برای سلامت آنان دانست و گفت: ژیمناستیک ورزش پایه و دروازه ورود به تمام رشته‌های ورزشی است که توسعه و پیشرفت آن باعث افزایش روحیه و نشاط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

پاکفطرت همچنین بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی و داده از آمار مرتبط با ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این رشته تاکید کرد و این اقدام را در راستای برخورداری از سیستم‌های به‌روز و استفاده از نرم‌افزار‌هایی برای تقویت زیرساخت ژیمناستیک برشمرد.

او خواستار استفاده بیشتر از فضای مجازی و کلیپ‌های آموزشی تائید شده داخلی و بین‌المللی برای آموزش ورزشکاران شد.

رئیس هیئت ژیمناستیک فارس با بیان اینکه آموزش روزآمد با توجه به وضعیت موجود کرونایی باید در راس برنامه‌های مربیان و ورزشکاران باشد، گفت: خانواده ژیمناستیک فارس برآمده از مربیان تحصیل کرده و با تجربه است که باید از وجودشان بسیار بیش از گذشته بهره برد.

پاکفطرت گفت: همچنین مسئولان کمیته‌ها و دوستداران ژیمناستیک باید برای ارتقای این ورزش و هیات با شرح وظایف موجود امور مربوط را به‌خوبی و برابر ضوابط و مقررات انجام دهند؛ در همین راستا ضروری است کمیته‌ها به‌صورتی فعال‌تر برنامه‌های مدون و طبق برنامه مصوب امسال را تدوین کرده و به سرانجام رسانند، هیئت نیز در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.