سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی توئیتر به انتقاد از رویکرد کرونایی رئیس جمهور کشورش پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برنی سندرز» سناتور ارشد دموکراتِ ایالت ورمونت آمریکا، در پیامی توئیتری به انتقاد از رویکرد کرونایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان کشورش پرداخت.

او در این پیام با بیان آنکه اگر ترامپ به حرف‌های دانشمندان گوش می‌داد بخش اعظمی از جان‌باختگان کرونایی آمریکا زنده می‌ماندند، افزود: «آقای رئیس جمهور ما کووید-۱۹ را دور نمی‌زنیم! همین دیروز یک رکورد جدید در آمار کرونایی‌ها ثبت کردیم. اگر توصیه دانشمندان را گوش می‌دادید بیش از ۱۳۰ هزار آمریکایی که تاکنون جان خود را از این ویروس از دست داده‌اند، امروز زنده می‌ماندند. ترامپ باید در انتخابات شکست بخورد.»

این در حالیست که بار‌ها سندرز از عملکرد ترامپ انتقاد کرده است. به طور مثال به تازگی، سندرز نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی دونالد ترامپ و مانع تراشی او بر سر انتقال مسالمت‌آمیز قدرت هشدار داد.

سناتور ایالت ورمونت با تاکید بر احتمال رد شکست در انتخابات سوم نوامبر از سوی رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در ایالات متحده، رئیس جمهور تعیین نمی‌کند چه کسی می‌تواند رأی دهد یا نمی‌تواند رأی دهد و چه آرایی باید شمارش شود. شاید این کار در کشور‌های خودکامه صورت گیرد. اما در آمریکا انجام نمی‌شود و نخواهد شد. این دموکراسی است.

دموکرات‌ها مدتهاست نسبت به امتناع ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست ابراز نگرانی می‌کنند. اولین بار هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ نسبت به این موضوع هشدار داد.

ترامپ از ماه‌ها قبل تلاش کرده تا شبهه تقلب در انتخابات را با توسل به هر حربه‌ای در اذهان عمومی این کشور بوجود آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار