رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۲۵ هزار رای جایگزین حبس در سه سال گذشته در دستگاه قضائی استان صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان گفت: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ حدود ۹ هزار مجازات‌های جایگزین حبس انجام گرفته در حالی که در طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ این آمار به ۲۵ هزار مورد رسیده است.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در مدت سه سال آبان ۹۳ تا آبان ۹۶ بالغ بر ۶۱۰ هزار پرونده ورودی دادگستری با میانگین ۱۹۶ همکار قضایی و از آبان ۹۶ تا آبان ۹۹ نیز شاهد ورود ۷۴۰ هزار پرونده با میانگین ۱۹۳ همکار قضایی بوده ایم که با وجود این افزایش ورودی پرونده، نه تنها بر تعداد همکاران قضایی افزوده نشد بلکه کاهش هم داشتیم.

حجت الاسلام قدرتی به جمعیت کیفری استان اشاره و تصریح نمود: با تدابیر قضائی صورت گرفته در دادگستری کل استان خوشبختانه طی سه سال مورد نظر شاهد کاهش ۷۰۰ نفری موجودی قطعی زندانیان بوده ایم که این موضوع از طریق اجرای دستورالعمل‌های رییس قوه قضائیه، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و پیگیری جهت صلح و سازش در پرونده‌ها بوده است.

مقام ارشد قضایی استان به اهمیت احقاق حقوق عامه اشاره کرد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال، طی سه سال اخیر موفق به بازگشت قریب به چهار هزار و ۱۱۹ هکتار از اراضی بیت المال در سراسر استان شدیم که خود افتخار بزرگی برای استان است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث کاهش پرونده‌های معوق که یکی از مهمترین سیاست‌های کلی دستگاه قضایی است، شاهد کاهش بیش از ۸۰ درصدی پرونده‌های معوق در استان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.