یک رسانه آمریکایی با اشاره به احتمال شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری، راهکار مقابله با امتناع دونالد ترامپ از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با تشدید نگرانی‌ها بر سر امتناع رئیس جمهور آمریکا از انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ۲۰۲۰، یک رسانه آمریکایی از احتمال ورود سرویس مخفی این کشور برای بیرون راندن دونالد ترامپ از کاخ سفید گفت.

نشریه نیوزویک در گرماگرم شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به پیشتازی جو بایدن دموکرات در کسب آرا الکترال نوشت ترامپ درحالی پیش از موعد اعلام پیروزی کرد که رقیب دموکراتش به واسطه کسب آرا پستی، پیشتاز انتخابات است.

شائبه تقلب در انتخابات موضوعی است که ماه‌ها پیش از سوی او کلید زده شد تا در این روز‌های ناکامی پسا انتخاباتی از آن بهره بگیرد. ترامپ بلافاصله پس از بیرون آمدن نتایج انتخابات از چیزی که بیش از همه گفت تقلب و سرقت آرا بود. منابع مطلع می‌گویند هیچ نشانه‌ای مبنی بر تصمیم او برای تسلیم قدرت به بایدن در صورت شکست در انتخابات به چشم نمی‌خورد.

این نشریه آمریکایی به نقل از مقامات سابق آمریکا نوشت اگر ترامپ پس از شکست در انتخابات از خروج از کاخ سفید امتناع کند، سرویس مخفی وظیفه خارج کردن او را برعهده خواهد گرفت. هر چند در تاریخ آمریکا سابقه‌ای مبنی بر امتناع یک رئیس جمهور از ترک کاخ سفید به چشم نمی‌خورد، از رئیس جمهور فعلی این کشور هیچ چیز بعید نیست.

در حالی که روند شمارش آرا با گذشت ۴ روز از انتخابات همچنان ادامه دارد، جو بایدن، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک‌تر شده و تنها به ۶ رأی الکترال برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد.

این در حالی است که هواداران ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات تجمعات اعتراضی را در خیابان‌ها و در برابر مراکز شمارش آرا برگزار کرده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار