بررسی مشکلات تامین برق پایدار شهرک‌های صنعتی فارس

در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد در خصوص تامین زیرساخت‌های برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تاکنون با هم افزایی و تعامل موجود در استان، مشکل تامین برق شهرک‌های صنعتی و واحد‌های متقاضی برق برطرف شده است، گفت: برای تکمیل برق رسانی به برخی از شهرک‌های صنعتی فارس نظیر شهرک‌های سروستان ۲، فراشبند و مرودشت هنوز نیازمند توجه جدی وزارت نیرو هستیم.

فتوحی، تامین برق پایدار شهرک صنعتی سروستان ۲ را مهمترین ضرورت برق رسانی در شهرک‌های صنعتی استان اعلام و تصریح کرد: با توجه به در آستانه تکمیل بودن شهرک صنعتی بزرگ شیراز و اینکه شهرک سروستان ۲ به عنوان سرریز سرمایه گذاری شیراز پیش بینی شده است یکی از مهمترین مشکلات این شهرک صنعتی تامین پایدار برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی است که در این زمینه نیاز است وزارت نیرو درخصوص ایجاد پست برق این شهرک صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد.

او از معاون وزیر نیرو و مدیران صنعت برق فارس، خواست حمایت لازم جهت نیرو رسانی به واحد‌های صنعتی که در آستانه بهره برداری هستند و نیاز به برق دارند را از طریق استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط انتقال انجام دهند.

جعفر قادری نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بر رفع مشکل برق پایدار شهرک‌های صنعتی استان به‌ویژه دار شهرک صنعتی سروستان ۲ تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه این شهرک صنعتی به علت نزدیکی به شیراز و تکمیل بودن شهرک صنعتی شیراز اولویت نخست جذب سرمایه گذار در مرکز استان فارس مطرح است، نیاز است وزارت نیرو نسبت تامین برق پایدار برای شهر واحد‌های مستقر در این شهرک صنعتی اقدام کند.

او با بیان اینکه بخش صنعت در شرایط موجود با مشکلات فراوانی رو به‌رواست گفت: علی رغم وجود مشکلات در سایر بخش‌ها نباید مشکل تامین برق نیز به این مشکلات افزوده شود و وزارت نیرو نیز باید برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی را تامین کند.

قادری افزود: در زمینه تامین اعتبارات چنانچه نیاز باشد آماده ایم با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز به منظور تامین مالی این پروژه‌ها مکاتبه و مذاکره کنیم.

همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این جلسه برای احداث پست برق شهرک صنعتی سروستان ۲ با هدف تامین برق پایدار این شهرک صنعتی قول مساعد داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار