مقامات روسیه و انگلیس در خصوص مسائلی همچون برنامه هسته‌ای ایران، موضوع اوکراین و تحولات قره‌باغ بحث و گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تاس، وضعیت فعلی روابط روسیه و انگلیس، حل و فصل اوکراین، اوضاع قره باغ و برنامه هسته‌ای ایران از جمله محور‌های گفتگوی ولادیمیر تیتوف، معاون اول وزیر خارجه روسیه و وندی مورتون، مسئول دفتر مشترک المنافع و توسعه انگلیس بود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرفین به طور مفصل در مورد وضعیت فعلی روابط دو جانبه گفتگو کردند. طرف روسی مقامات انگلیسی را به ترک سخنان غیر دوستانه در گفتگو‌های بین دو کشور دعوت کرد و بر لزوم همکاری مسئولانه بر اساس احترام متقابل به منافع یکدیگر به منظور توسعه دستور کار مثبت در روابط روسیه و انگلیس تاکید کرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: طرفین در مورد مشکلات بین المللی فعلی تبادل نظر کردند و در مورد مسائل مربوط به حل و فصل اوکراین، تثبیت اوضاع قره باغ، برنامه هسته‌ای ایران و همچنین سایر موضوعاتی که دو کشور می‌توانند همکاری داشته باشند، گفتگو کردند.

این دو دیپلمات همچنین بر توجه کشور‌های خود برای توسعه همکاری‌های بین المللی برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ تغییرات جهانی آب و هوا و همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار