برف و باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ برف و باران در خراسان رضوی از امروز شدت یافته و بیشتر به صورت برف خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران از دیشب تاکنون در هشت شهرستان خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن مربوط به درگز با دو میلیمتر بوده است.

 او افزود: این بارندگی در شهرستان‌های قوچان، تربت‌حیدریه، کاشمر، درگز، تربت‌جام، بردسکن، تایباد و کلات نادر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش‌های برف و باران تا صبح فردا همراه با افت شدید دمای هوا، وزش باد، کولاک در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی جاده ها، تشکیل مه و کاهش دید ادامه خواهد داشت.

آهنگر زاده بیان کرد: بارندگی در شهر مشهد امروز و فردا به دلیل کاهش قابل توجه دمای هوا به صورت برف خواهد بود.

او با اشاره به ماندگاری هوای سرد در خراسان رضوی تا روز‌های میانی هفته آینده تصریح کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد پنج درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که فردا به دو درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کمینه دمای هوای مشهد چهارشنبه شب و پنجشتبه شب به ترتیب به پنج و هفت درجه زیرصفر می‌رسد.

آهنگر زاده اظهار کرد: کمینه دمای هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی در این مدت تا ۱۰ درجه زیرصفر کاهش می‌یابد.

او افزود: کلات با کمینه دمای هوای دودرجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در سرخس با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار