۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی و ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند تردد از ابتدای آذرماه در شهر‌های قرمز و نارنجی گفت: ۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی هستند که شامل طرح می‌شوند.

اکرمی افزود: براساس شاخص‌های وزارت بهداشت که هر دوشنبه اعلام می‌شود ۶ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، دلیجان، شازند، خمین و کمیجان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان محلات، خنداب، تفرش، زرندیه، آشتیان و فراهان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کدام مشاغل شهر‌های قرمز تعطیل هستند؟

او با تشریح طرح جامع مدیریت هوشمند تردد از اول آذرماه اضافه کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمزگروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت ۲ هفته کاملا تعطیل خواهند شد ویک سوم کارکنان دولت در محل کار حاضر خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: در زمینه تعطیلی اصناف سازمان صمت مسئول اجرا و دانشگاه علوم پزشکی ناظر عالی اجرای طرح است و چنانچه واحدی فعال و باز بود ماموران می‌توانند در لحظه اقدام به پلمب واحد کنند و نیروی انتظامی حمایت انتظامی از ماموران صمت را بر عهده خواهد داشت.

وضعیت تردد خودرو‌ها در شهر‌های قرمز چگونه است؟

او ادامه داد: در شهر‌های قرمز ورود پلاک‌های غیربومی به شهر‌ها کاملا ممنوع است در غیراین صورت یک میلیون تومان جریمه برای خودرو لحاظ می‌شود، همچنین تردد خودرو‌های شخصی در این شهر‌ها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد نیز ممکن نخواهد بود و در صورت تررد مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

اکرمی اظهار کرد: دراین مدت دو هفته تردد پلاک‌های غیر بومی به غیر از ایران ۴۷ و ایران ۵۷ به استان مرکزی ممنوع است و افراد ساکن در استان که پلاکشان غیربومی است می‌توانند با در اختیار داشتن کارت بیمه خودرو که نشان از سکونت در استان است تردد داشته باشند

اکرمی اظهار کرد: همچنین برای تردد پرسنل کارخانجات در شیفت شب، تردد کادر درمان و ... کارفرما باید لیست را به فرمانداری ارسال کنند و پس از تایید فرمانداری لیست در اختیار پلیس قرار داده شود.

وضعیت فعالیت مدارس و اجتماعات در شهر‌های قرمز چگونه است؟

او با اشاره به تعطیلی کامل مدارس و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهر‌های قرمز، گفت: در صورت فعال بودن این اماکن، در مرحله اول تذکر داده می‌شود، در صورت تکرار، برای مدیران مدارس دولتی انفصال از خدمت به مدت سه ماه و برای آموزشگاه‌های خصوصی مبلغ دو میلیون تومان جریمه لحاظ می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: در شهر‌های دارای وضعیت قرمز، تمامی مساجد، نماز‌های جمعه، مراسم‌های مذهبی و آیینی به مدت دو هفته کاملا تعطیل خواهد بود.

محدودیت‌ها در شهر‌های نارنجی چگونه است؟

اکرمی در خصوص محدودیت‌های شهر‌های نارنجی اظهار کرد: در این شهر‌ها ادارات با یک دوم ظرفیت کارمندان خود فعال خواهند بود، مدارس، دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و آموزشگاه‌های خصوصی تعطیل خواهند بود و ورود خودرو‌ها با پلاک غیربومی به این شهر‌ها نیز ممنوع است.

در طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان طرح جامع مدیریت هوشمند تردد از اول آذرماه اجرا می‌شود و بر این اساس شهر‌ها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی می‌شوند.

مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ کدامند؟

مشاغل شغلی گروه ۲ شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود.

مشاغل گروه ۳ و ۴ هم شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالار‌های پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.