رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت پرونده‌های این کمیته توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید نورشرق رئیس کمیته تعین وضعیت فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از لحاظ آماری امسال تعداد پرونده‌هایی که در مورد فسخ‌های غیر موجه به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان ارجاع شده است، نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است. دلایل مختلفی برای این موضوع ارائه شده است. برخی از افراد اعتقاد دارند قانون منع ورود مربیان و بازیکنان خارجی، در بالا رفتن قیمت بازیکنان تاثیرگذار بوده است. در هر صورت ما در کمیته تعیین وضعیت طبق قانون و مقررات، درباره فسخ موجه و غیر موجه بازیکنان برخورد خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


رای پرونده بازیکن و سرمربی باشگاه استقلال به زودی صادر می شود

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره شکایت باشگاه‌های ماشین سازی تبریز و نساجی مازندران از بابک مردادی و محمود فکری (بازیکن و سرمربی استقلال) و اینکه آیا رای پرونده این افراد صادر شده است بیان داشت: رای پرونده بابک مرادی در آستانه صادر شدن است. درباره پرونده‌هایی که از طریق بخش اداری فدراسیون فوتبال و توسط دبیر کل این فدراسیون ابلاغ نشده نمی‌توانیم جزییاتی بیان کنیم، زیرا مرجع این پرونده‌ها ما نیستیم. فقط این نکته را می‌توانم عرض کنم که ما نسبت به فسخ‌های غیر موجه حتما بر اساس قانون رفتار می‌کنیم یعنی همان کاری که مراجع بین المللی انجام می‌دهند. رای پرونده محمود فکری سرمربی سابق تیم نساجی مازندران هم در آستانه صدور است و فکر می‌کنم اواخر این هفته تصمیم نهایی درباره این پرونده گرفته شود.

مرجع رسیدگی به پرونده خلیل زاده، فیفا است

نورشرق درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل زاده گفت: نکته بسیار مهمی که در پرونده خلیل زاده وجود دارد این است که دخالت یک عنصر بین المللی در این موضوع باعث شده که مرجع داخلی به این پرونده رسیدگی نکند و به جای آن مرجع بین المللی (باشگاه الریان قطر) به این موضوع ورود کند، زیرا پای یک فدراسیون خارجی در میان است و نظر کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم این است که این شکایت در فیفا انجام شود. در هر صورت این دیگر در اختیار باشگاه پرسپولیس است که آیا به فیفا شکایت می‌کند یا خیر. طبق  ماده ۲۲ مقررات مرجع رسیدگی به این پرونده ما نیستیم.

اگر مقررات رعایت نشده باشد  فسخ قرارداد خلیل زاده غیر موجه است

رئیس کمیته تعیین وضعیت ادامه داد: هدف ما از آرایی که صادر می‌کنیم اجرای آن است و به همین دلیل، چون ما در فیفا نفوذی نداریم، قابلیت اجرای این پرونده هم در دست ما نیست. جالب است خیلی‌ها از من می‌پرسند که پیش بینی کمیته تعیین وضعیت از این پرونده چیست و من در جواب به این افراد می‌گویم که افراد حقوقی اهل پیش بینی کردن نیستند، زیرا هر رایی که ما صادر می‌کنیم بر اساس شرایط خاص خودش است. به نظر من اگر در پرونده شجاع خلیل زاده مقررات رعایت نشده باشد ممکن است فسخ این بازیکن غیر موجه تشخیص داده شود.


بیشتر بخوانید


قانون منع ورود مربیان خارجی همزمان شد با بازگشت استراماچونی به ایران

نورشرق در ادامه درباره پرونده استراماچونی سرمربی سابق باشگاه استقلال گفت: سرمربی سابق باشگاه استقلال از این تیم به فیفا شکایت کرد و بعد از آن دیدیم که بحث بازگشت او به ایران مطرح شد که با قانون منع به کارگیری بازیکن و مربی خارجی این موضوع منتفی شد. عده‌ای معتقد بودند که هدف اصلی این قانون جلوگیری از ورود استراماچونی بود که به هیچ عنوان اینگونه نبود. فدراسیون در جهت نظام‌مند کردن فوتبال کشور این قانون را تصویب کرد و بعد‌ها معلوم شد که نه تنها استراماچونی به ایران نمی‌آید، بلکه هیچ مذاکره‌ای هم با او صورت نگرفته بود.

رایی پرونده ویلموتس از لحاظ استاندارد‌های بین المللی ضعیف است

رئیس تعیین کمیته وضعیت درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال گفت: پرونده ویلموتس در حال رسیدگی است و تیم بسیار خوبی روی این پرونده کار می کند. به نظر من رای پرونده ویلموتس از لحاظ استاندارد‌های بین المللی بسیار ضعیف است و غرامتی که در رای این پرونده آمده است به هیچ وجه توجیه حقوقی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
یزدان
۱۴:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
مطمعن باش که مارک ویلموتس تا یورو اخرش از فوتبال ایران میگیرد این نظرشماست فدارسیون فوتبال وشخص مهدی تاج قبل از رای فیفا میگفتن رای به نفع ایران است وبرعکس شد
آخرین اخبار