امکان تشخیص تخصصی عفونت‌های بالینی در آزمایشگاه جامع تحقیقات گناباد

رئیس آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با افتتاح و راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گناباد امکان تشخیص تخصصی عفونت‌های بالینی فراهم شد.

 جلال مردانه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حوزه تشخیص تخصصی عفونت‌های بالینی به ما کمک می‌کند تا به جای ارسال نمونه‌ها به تهران یا مرکز استان، با استفاده از دستگاه‌های خریداری شده در همین آزمایشگاه، موارد تشخیصی تخصصی را انجام داده و در کوتاهترین زمان، نتیجه آزمایشات را در اختیار پزشک قرار دهیم تا بهترین تصمیم درمانی گرفته شود.

او افزود: آزمایشگاه جامع تحقیقات شامل آزمایشگاه سلولی مولکولی، آزمایشگاه فیزیولوژی و فارماکولوژی، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی، آزمایشگاه میکروب شناسی بالینی و مواد غذایی، هرباریوم و آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های آلودگی صوتی، آلودگی هوا و ارگونومی است.

رئیس آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: اقدامات لازم برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز گروه‌های بهداشتی هم انجام و قرارد‌های مربوطه منعقد شده است که پس از انتقال و نصب، در این آزمایشگاه راه‌اندازی خواهند شد.

مردانه بیان کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، ضمن افزایش فضا‌های تحقیقاتی، امکانات و تجهیزات به روز و استانداردی در اختیار محققان قرار می‌گیرد، و راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه، می‌تواند در ارتقای پژوهش‌های کاربردی و موثر اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم پزشکی موثر باشد.

انتهای پیام: ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار