وزارت خارجه چین تصمیم دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی را سرکوب ناعادلانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چین به تصمیم دولت آمریکا برای درج نام دهها شرکت این کشور در فهرست تحریمی خود واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه تصمیم دولت واشنگتن در جهت تحریم دهها شرکت این کشور به بهانه ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی را سرکوب ناعادلانه توصیف کرد و توقف آن را خواستار شد. وانگ ون بین یادآور شد دولت پکن به تلاش خود در راستای اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از منافع مشروع شرکت های تابعه خود ادامه می دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد آمریکا تصمیم دارد تا ده‌ها شرکت چینی، از جمله شرکت «SMIC» که در زمینه ساخت ریزتراشه‌ها فعالیت دارد را امروز جمعه در فهرست سیاه تجاری خود قرار دهد.

بنا بر این گزارش، آمریکا تصمیم دارد تا حدود ۸۰ شرکت را امروز در فهرست سیاه خود قرار دهد که تقریبا تمامی آن‌ها چینی هستند. این منابع مدعی شدند انتظار می‌رود در درج نام این شرکت‌ها که از سوی وزارت بازرگانی آمریکا انجام می‌شود، نام شماری از شرکت‌های چینی که واشنگتن مدعی است با ارتش آمریکا در ارتباط هستند را در بر بگیرد؛ از جمله برخی شرکت‌هایی که در ساخت و نظامی سازی جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین نقش داشته اند؛ همچنانکه برخی شرکت‌ها را که در نقض حقوق بشر متهم هستند، در بر بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
سرکوب ناعادلانه؟
معلوم میشه آمریکا رو به رهبری دنیا قبول کردن
آخرین اخبار