دو سناتور طرفدار ترامپ تلاش دارند تا با ارائه توافق هسته‌ای ایران به سنا، مانع پیوستن دوباره بایدن به برجام شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه گاردین، دو سناتور هوادار ترامپ تلاش دارند تا مانع تصمیم بایدن برای پیوستن دوباره آمریکا به توافقنامه‌های هسته‌ای ایران و آب و هوایی پاریس شوند.

بر اساس گزارش نشریه گاردین، سناتور «تد کروز» و «لیندسی گراهام» از ترامپ خواسته اند تا توافقنامه هسته‌ای ایران و نیز توافقنامه آب و هوایی پاریس را به منظور تضعیف تلاش‌های آتی برای احیای آنها، به سنا ارائه دهد.

بر اساس گزارشها، این دو هوادار برجسته ترامپ در سنا با فشار به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به منظور ارجاع توافقنامه هسته‌ای ایران و توافقنامه آب و هوایی پاریس به سنا برای تأیید در لحظات پایانی، طرح دموکرات‌ها برای بازگرداندن آمریکا به این توافقنامه‌ها را به شکست کشانند.

طبق نامه‌ای که به دست پایگاه «RealClearPolitics» رسیده، سناتور کروز، نماینده تگزاس از ترامپ و مایک پمپئو خواسته تا بذر یک رویارویی نهایی را در خصوص این دو توافقنامه بین المللی مهم در روز‌های آغازین دولت بایدن بکارند.

در نامه‌ای که کروز نوشته، آمده است: دولت شما به درستی مسیر خود را به عنوان یک سیاست اساسی با خروح از توافقنامه ایران و توافقنامه پاریس تغییر داد. این یک دستاورد بزرگ برای مردم آمریکا بود.

کروز در ادامه نوشته است: من هم اکنون از شما می‌خواهم تا با ارائه توافقنامه ایران و توافقنامه پاریس به سنا به عنوان معاهده، خسارت وارد شده به توازن قوا را برطرف کنید.

سناتور کروز در ادامه افزود: تنها با این کار، سنا می‌تواند نقش قانون اساسی خود را برای ارائه مشاوره و موافقت در هرگونه تلاش دولت آتی برای احیای این توافق‌های خطرناک ایفا کند.

این در حالی است که گراهام نیز در توییت‌هایی مشابه هفته گذشته اعلام کرده بود سخت در تلاش است تا یک رأی گیری را در مجلس سنا در خصوص هرگونه تصمیمی گیری احتمالی درباره پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران به انجام برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۲:۳۸ ۰۳ دی ۱۳۹۹
_این سیاست خود آمریکاست که به برجام فعلی برنگرده
اونا میخان با را انداختن یه فشار ساختگی سنا دولت بایدن رو مجبور کنه تا به برجام برنگرده
_تا از بایدن قهرمان بسازن
آخرین اخبار