روستای مهاباد مجری طرح خانه فرهنگ شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد گفت: روستای داشخانه مهاباد به عنوان اولین روستای آذربایجان غربی مجری طرح ملی تشکیل "خانه فرهنگ روستایی" شد.

جوانبخت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: روستای داشخانه که در جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب یکی از ده روستای برتر کشور معرفی شد حالا مجری طرح ملی تشکیل خانه فرهنگ روستایی شده است.

اوافزود: در این طرح خانه‌های کار و فرهنگ روستایی از طریق توانمندسازی، برنامه‌ریزی مشارکتی و اقدامات حمایتی با محوریت فرهنگ به صورت مجموعه‌ای از کسب و کار‌های روستایی به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز ایجاد می‌شوند.

جوانبخت اضافه کرد: توسعه روستا و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای روستاییان، احیای دانش‌ها، آیین‌ها و مشاغل بومی و بکارگیری آن‌ها در توسعه کارآفرینی، افزایش مشارکت روستاییان در برنامه ریزی توسعه محلی، افزایش مهارت‌های کاری و دانش کارآفرینی روستاییان و کمک به زیست پایدار روستایی از جمله اهداف این طرح است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد تصریح کرد: مرحله نخست ملی تشکیل "خانه فرهنگ روستایی" در ۵۰ روستای کشور به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

او ادامه داد: این طرح چهار جانبه با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.