مدیر امور آب مهاباد گفت: تولید برق در مهاباد رکورد ۵۱ ساله را شکست.

رضا جهین مدیر امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: نیروگاه سد مهاباد به یمن بارش‌های سال آبی ۹۸ /۹۹ و به تبع آن رهاسازی‌های صورت گرفته با ثبت رکورد تولید ۱۷ هزار و ۶۵۳ مگاوات برق، پارسال رکورد تولید برق را از زمان تأسیس نیروگاه شکست.

جهین به بیان اینکه این نیروگاه بیشترین میزان برق را در طول ۵۱ سال اخیر تولید کرد، افزود: این میزان افزایش تولید برق با توجه به بارش‌های مناسب در سال آبی گذشته  و رهاسازی ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب و براساس ظرفیت مخزن سد صورت گرفته است.

این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه رکورد تولید برق در سال رونق تولید محقق شده است، اضافه کرد: نیروگاه تولید برق سد مهاباد از سال ۱۳۴۸ شمسی در این شهرستان تاسیس شده است.


بیشتر بخوانید


دریاچه سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب حجم اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب حجم مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر و صنعت، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب از آب ذخیره شده در پشت سد مهاباد به مصارف بخش کشاورزی و ۱۹ میلیون مترمکعب نیز به مصرف شرب می‌رسد.

سد مهاباد در قسمت غرب مهاباد و در فاصله یک کیلومتری این شهر واقع است و یکی از نزدیکترین سد‌های جهان به مناطق مسکونی به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.