استاندار خراسان رضوی گفت: از همه ی ظرفیت‌های خراسان رضوی به منظور اشتغال و توانمندسازی معتادین متجاهر استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: نیاز‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر باید بعد از احصاء، اولویت بندی شده و برای آن‌ها تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

او با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود استان برای ساماندهی معتادین متجاهر، افزود: با کمک همه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های حمایتی می‌توانیم هر چه سریع‌تر معتادین متجاهر را ساماندهی کنیم.

استاندار خراسان رضوی به ضرورت وجود بانک اطلاعات جامع ویژه معتادین متجاهر برای اتخاذ برنامه‌ریزی‌های اثربخش و کاربردی اشاره ادامه داد: تدوین بانک اطلاعاتی جامع با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای غربالگری و پالایش معتادین متجاهر ضروری است.

معتمدیان بر مشارکت مردم در ساماندهی معتادین متجاهر تاکید  و بیان کرد: ظرفیت‌های مردمی و خیرین از جمله سمن‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده و به عنوان یک پشتوانه مردمی می‌تواند به کار گرفته شود.

او در خصوص توانمندسازی و اشتغال معتادین متجاهرافزود: متوقف کردن اقدامات حمایتی از معتادین متجاهر بعد از درمان باعث می‌شود چرخه رسیدگی بار‌ها تکرار شود، لذا باید ضمن استفاده از تجربیات الگو‌های موفق، از ظرفیت آموزش درحوزه مشاغل کوتاه مدت سازمان فنی و حرفه‌ای و ایجاد اشتغال توسط دیگر حوزه‌ها مانند شهرداری استفاده شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.