رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معتقد است ترامپ و برخی هم‌حزبی‌های او برای القای تقلب انتخاباتی به افکار عمومی، همانند وزیر هیتلر ایده دروغ بزرگ را ترویج می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس جمهور منتخب آمریکا سناتور تد کروز و دیگر هم حزبی‌های جمهوری خواه او را مسئول ترویج ایده «دورغ بزرگ» دانست که رسوایی ننگین حمله به کنگره آمریکا را رقم زد.

جو بایدن با اشاره به ادعای مکرر عنوان شده از سوی دونالد ترامپ در خصوص تقلب انتخاباتی گفت اگر او تنها کسی بود که این حرف را میزد، یک مسئله بود. اما کسانی که از او دنباله روی کردند از جمله کروز و دیگران به اندازه او مسئول هستند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا اگرچه با خواست دموکرات‌ها برای برکناری کروز و دیگر جمهوری خواهانی که از ادعای تقلب انتخاباتی حمایت کردند، همراه نشد، اما خواستار برخورد با آن‌ها در موارد مشابه بعدی شد. بایدن تاکید کرد: تصور می‌کنم مردم آمریکا دید روشن و واضحی نسبت به این افراد دارند. آن‌ها بخشی از ایده دروغ بزرگ را تشکیل می‌دهند.

اشاره بایدن به «دروغ بزرگ» به ایده‌ای مربوط می‌شود که جوزف گوبلز، یکی از نزدیکترین مشاوران آدولف هیتلر، آن را استدلال کرد. مشاور هیتلر معتقد بود اگر شما به طور مداوم یک دروغ بزرگ را به مردم بگویید، آن‌ها بالاخره آن را باور خواهند کرد.

او پیشتر نیز در ماه سپتامبر در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌ای ان بی سی ترامپ را با این مقام نازی تشبیه کرد وگفت او به نوعی همانند گوبلز است. او دروغ را به مدت طولانی می‌گوید، مدام تکرار می‌کند تا به باور عمومی تبدیل شود. سناتور جاش هاولی در پاسخ به اظهارات بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور منتخب باید مانند یک بزرگسال با وقار رفتار کند و این اظهار نظر‌های بیمارگونه را پس بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار