یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت در صورت بازگشت ایران، آمریکا نیز به توافق هسته‌ای باز خواهد گشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از یک منبع نزدیک به دولت بایدن، از احتمال بازگشت آمریکا به برجام در صورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود خبر داد.

یک مقام آشنا به تفکرات تیم انتقالی بایدن به شرط افشا نشدن نامش به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: اگر ایران به اجرای برجام بازگردد، ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.

این مقام آگاه همچنین گفت: بازگشت به برجام، کف خواسته‌های دولت بایدن در امور ایران است، نه سقف آن.

به نوشته آسوشیتد پرس، بایدن با فشار‌هایی از سوی دموکرات‌ها و مخالفان جمهوری خواه در خصوص توافق هسته‌ای ایران مواجه است؛ چرا که آن‌ها نمی‌خواهند تا اهرم تحریم‌ها مادامی که ایران به موارد دیگری نظیر همسایگان عرب خود، اسرائیل و آمریکا نپرداخته، برداشته شود. به ادعای این خبرگزاری این مسائل، شامل موشک‌های بالستیک ایرانی، مداخله در امور سوریه، یمن، لبنان و عراق نیز می‌شود و بایدن قول داده تا به همه این موارد بپردازد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به توضیحات بیشتری درباره مواضع دولت بایدن در قبال برجام اشاره نکرد، اما مشاوران بایدن قبلاً گفته بودند دولت او قصد دارد از بازگشت به برجام به عنوان سکویی برای گفتگو با شریکان برای «تقویت و طولانی‌تر کردن برجام» استفاده کند.

«جیک سالیوان» که اخیراً از سوی «جو بایدن» به عنوان گزینه تصدی سمت مشاور امنیت ملی آمریکا معرفی شده، قبل از انتخابات آمریکا اظهاراتی مطرح کرده که نشان می‌دهد ظاهراً او و تیم بایدن امیدوارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای گفتگو با تهران بر سر مسائل غیرهسته‌ای مانند برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چه حرفا ایران که تو برجام هست شما اعلام کردید از برجام خارج شدید همه دنیا شاهدند هاهاهاهاهاهاها ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا بيا به جز تو اصول هر چي تو بگي دربست قبوله
ما فقط ميگيم شماها كاري با شيعه نداشته باشين مام كاري با شما نداريم عيسي به دين خود موسي هم بدين خود فقط هر دو طرف عليه هم افراطي عمل نكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
البته با اومدن كرونا براي اينكارا خيلي دير شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
پس بيخود نيست دلار داره هر روز ارزونتر از ديروز ميشه
آخرین اخبار