سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد معاهده استارت نو بر میزان بازرسی‌های نظارتی میان دو کشور تأثیرگذار نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد تنها سیاستمدارانی از آمریکا که از لحاظ عقلی سالم نیستند ایده آغاز جنگ هسته‌ای با روسیه را مطرح می‌کنند.

سفیر روسیه با لحنی طعنه‌آمیز در این باره گفت: من بر این باورم که چنین ایده‌ای به ذهن برخی سیاستمدارانی می‌رسد که [از لحاظ عقلی] ناسالم هستند.

آناتولی آنتونوف همچنین اعلام کرد که معاهده استارت نو روسیه با ایالات متحده بر میزان بازرسی‌های نظارتی میان دو کشور تأثیرگذار نخواهد بود.

این در حالی است که «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمدید پیمان استارت نو میان روسیه و آمریکا استقبال کرد.

پیش از این اما «آنتونی بلینکن» بار دیگر اظهارات مداخله‌جویانه‌ای را درباره امور داخلی روسیه مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود مدعی شد آمریکا عمیقا درباره اقدامات روسیه علیه الکسی ناوالنی نگران است. ما بار دیگر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی و همچنین تمامی کسانی هستیم که به دلیل استفاده از حقوق خود بازداشت شده‌اند.»

وزیر خارجه جدید آمریکا پیشتر گفته که این وزارتخانه در حال بررسی اقدامات روسیه از جمله (ادعای) استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای مسموم کردن الکسی ناوالنی، چهره مخالف کرملین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار