همزمان با دهه فجر؛

پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی استان یزد افتتاح شد/ دسترسی ۹۸ درصد از روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از بهره برداری پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از بهره برداری پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی استان خبر داد و گفت: این طرح ها همزمان در محل سایت تلفن همراه روستایی استان افتتاح شد.

او افزود: پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی بهره برداری شده شامل اجرای ۲۵۶ کیلومتر کور فیبر نوری روستایی و افزایش پوشش تلفن همراه در ۱۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ادامه داد: پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی به منظور  دستاورد‌های کنگره ملی بزرگداشت ۴۰۰۰ شهید استان یزد است.

پاکدل سه دستاورد مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفت سال گذشته به نقل از وزیر ارتباطات را، افزایش دسترسی به اینترنت از چهار میلیون به بیش از ۷۰ میلیون نفر، تثبیت تعرفه برای تداوم استفاده مردم از فضای مجازی و سه برابر شدن حجم اقتصاد حوزه ICT با وجود تثبیت تعرفه‌ها عنوان کرد.

او اعتبار کل پروژه‌های ارتباطی توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان را بالغ بر ۵۵۱ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه ها، افزایش کیفیت ارتباطات و دسترسی روستا‌ها به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده که در راستای تحقق عدالت ارتباطی است.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به رتبه دوم شاخص دسترسی به زیر ساخت‌های ارتباطی و رتبه اول دسترسی به رایانه، از دسترسی ۹۹/۷ درصد جمعیت کل استان و ۹۸ درصد از جمعیت روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت خبر داد.

پاکدل با بیان اینکه در هفت سال گذشته پهنای باند وروردی اینترنت استان ۳۶ برابر رشد داشته و اکنون پهنای باند وروردی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است، اظهار کرد: در این مدت پهنای باند مصرفی استان نیز رشد ۸۱ برابری داشته و اوج مصرف به ۹۸ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

او ضمن اشاره به اتصال رایگان همه مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات روستایی و ایجاد عدالت ارتباطی، اظهار کرد: در بهره مندی روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، استان یزد، ۱۵ درصد بیشتر از هدف برنامه ششم توسعه عمل کرده است.

مدیرکل فاوای استان یزد همچنین از رشد ۸۳ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه استان خبر داد و تصریح کرد: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در استان یزد ۱۴۷ درصد است.

پاکدل در پایان از همراهی استاندار با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاری نمایندگان مجلس، مدیران استان و شهرستان و سرعت عمل مخابرات منطقه یزد بعنوان مجری پروژه‌های فیبر و تلفن همراه تقدیر کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار