تهران به عنوان پایتخت ایران، منابع و امکانات رفاهی بی‌شماری دارد. ا

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تهران به عنوان پایتخت ایران، منابع و امکانات رفاهی بی‌شماری دارد. از آنجایی که این شهر به کانون اقتصادی ایران نیز تبدیل شده، بستری مناسب برای بسیاری از مشاغل و بازارهای کار فراهم کرده است. تنوع کالاها در مغازه‌ها و پاساژ‌های تهران، باعث می‌شود عده‌ای حتی از شهرهای دیگر برای خرید کالای موردنیاز خود به تهران سفر کنند. به خاطر تنوع مراکز خرید در این کلان‌شهر، به احتمال زیاد برای انتخاب اینکه کدام مرکز خرید یا پاساژ را انتخاب کنید، دچار سردرگمی خواهید شد. یا حتی فرد ساکن تهران، ممکن است مراکز خرید بزرگ را نشناسد. یا نداند کجا متناسب با جیبش می‌تواند خرید کند. با مطالعهٔ این مطلب برخی مراکز خرید اقتصادی را می‌شناسید.

بازار بزرگ تهران؛ قطب اقتصادی

برای بسیاری افراد رهن و اجاره در تهران وابستگی زیادی به نزدیک بودن محل مورد نظر به بازار یا مراکز خرید دیگر دارد. برای مثال اگر بخواهید خانه‌ای در اطراف بازار بزرگ تهران رهن کنید باید شلوغی آنجا را در کنار مزیت‌هایش در نظر بگیرید. چون بازار بزرگ تهران در واقع مرکز خرید اصلی همهٔ تهرانی‌ها و بعضا شهرستانی‌هاست. منطقه ۱۵ خرداد هم عمده‌فروشی دارد و هم خورده‌فروشی و به همین دلیل هم بسیار شلوغ و پرازدحام است. بازار بزرگ تهران دارای بنایی تاریخی است و طراحی و معماری این بازار سنتی، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. دراین بازار از کوچک‌ترین تا بزرگترین نیازهای یک خانواده تامین می‌شود. سطح  متنوعی از کیفیت کالاها وجود دارد و افراد معمولا دست خالی از بازار بزرگ برنمی‌گردند. در دل بازار بزرگ، پاساژ معروف دیگری تحت عنوان پاساِژ رضا قرار دارد. این پاساژ عرضه‌کننده کالاهای خارجی و پوشاک است. دسترسی راحت‌تر به بازار بزرگ از طریق مترو بهتر و ساده‌تر است.

 مرکز خرید دنیای نور؛ مناسب و کارآمد

اگر به تازگی ساکن شرق تهران شده‌اید، حتما در مسیر رفت‌وآمد در بزرگراه رسالت، مجتمع تجاری بزرگی را مشاهده کرده‌اید. مجتمع تجاری اداری نور، یکی از بزرگترین مراکز خرید تهران به حساب می‌آید. تنوع و گستردگی خدماتی که این مجتمع ارائه می‌دهد، می‌تواند هرگونه نیاز و سلیقه‌ای را پوشش دهد. افرادی که تنها برای پاساژگردی و مشاهده مغازه‌ها به این مجتمع مراجعه کنند، می‌توانند برای رفع خستگی در کافی‌شاپ این مجتمع لحظات خوبی را بگذرانند. همچنین مشتریان دارای فرزند کوچک، بدانند که این مرکز خرید دارای سالن بازی برای کودکان هم هست. قیمت‌های اجناس در این مجتمع مناسب است. همچنین نورپردازی نمای خارجی این مجتمع تجاری آن را در بین خیابان‌های شرق متمایز کرده است.

مرکز خرید تیراژه؛ باسابقه اما به روز

ساکنان غرب تهران به خوبی با نام تیراژه آشنا هستند. مرکز خرید تیراژه داری دو شعبه در غرب و شرق تهران است. البته شعبه شرق به شهرت شعبه غرب نرسیده؛ اما به هرحال برای ساکنان شرق تخفیف‌ها و تنوع خوبی دارد. عرضهٔ کیف و کفش‌های گوناگون در مرکز خرید تیراژه، سبب شده که هواداران بسیاری داشته باشد. از جمله مزیت‌های مرکز خرید تیراژه، وجود سرزمین عجایب برای کودکان است. این امر باعث می‌شود پدر و مادرها موقع خرید کودکانشان را همراه خود بیاورند.

بازارچه سنتی ستارخان؛ تفاهم سنت و مدرنیته

به مرور زمان و با پیدایش مجتمع‌های خرید، بازارچه‌ها از رونق اقتصادی افتادند. البته استثنائاتی در این مورد وجود دارد. از جمله بازارچه‌های دیدنی تهران بازارچه سنتی ستارخان است. این مرکز خرید تودرتو مورد توجه اهالی منطقه غرب تهران مخصوصا ستارخان قرار دارد. اجناس متنوعی با قیمت‌های مختلف، در این بازارچه عرضه می‌‌شود. در این بازارچه که به صورت دالان طور طراحی شده، هر قسمت مخصوص یک صنف از کالاها است. حدود ۲۸۹ مغازه در این بازارچه مشغول به کار هستند و کالاهای سنتی و مدرن به وفور در این بازارچه یافت می‌شود.

پاساژ بزرگ نصر؛ هم تفریح و هم خرید

پاساژ نصر به دلیل معماری و طراحی سنتی آن بسیار مورد توجه اهالی غرب تهران و منطقه گیشا قرار دارد. به جرات می‌توان گفت یکی از به‌روز‌ترین و قیمت‌ مناسب‌ترین پاساژ‌های غرب تهران به شمار می‌آید. تنوع کالاها از یک طرف و باکیفیت بودن آن‌ها از طرفی دیگر سبب شده اینجا جزو پاساژ‌های پر رفت‌وآمد و پربازدید باشد. پاساژ نصر از دو طبقه بزرگ ساخته شده است. در طبقه زیرین فودکورت و فست‌فود‌های متنوعی وجود دارند. عمده فعالیت مغازه‌های این پاساژ، پوشاک زنانه وطلا فروشی است. اگر به پارک گفت‌وگو یا پارک پردیسان بروید، حتما در همان حوالی پاساژ بزرگ نصر را مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید در یک روز هم پاساژگردی کنید و هم برای تفریح به پارک بروید!

 بازار تجریش؛ قدم زدن در دنیای رنگ‌ها

بازار سنتی و سرپوشیدهٔ تجریش نامی آشنا برای ایرانیان و همچنین توریست‌ها است. این بازار، در کنار حرم امام‌زاده صالح واقع در میدان تجریش قرار دارد. می‌توان گفت که این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی ایران محسوب می‌شود. به طوری که در این بازار بیش از ۴۰۰ مغازه و حجره وجود دارد. نکتهٔ جالب اینکه، معماری سنتی بازار تجریش پس از سال‌ها همچنان حفظ شده و دیوارها و سقف بازار پوشیده از کاشی‌های رنگارنگ است. نام هر حجره و مغازه با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و خطوط نستعلیق بر سردر مغازه‌ها دیده می‌شود. اگر وارد بازار سرپوشیده شوید، تنوع بالای محصولات و رنگ و لعاب مغازه‌ها هر بیننده‌ای را مدهوش می‌کند. فرقی نمی‌کند چه موقع از سال به بازار میوه‌وتره بار بروید،‌ انواع میوه‌های رنگارنگ را در مغازه‌ها خواهید دید. با ورود به بازار سنتی تجریش، می‌توانید دنیای رنگارنگ محصولات را در بافتی تاریخی مشاهده کنید، به گونه‌ای که سفر در تاریخ را تجربه خواهید کرد.

با مراکز خرید بزرگ اما به صرفهٔ تهران آشنا شوید

مجموعه پالادیوم؛ خرید مدرن

اگر به دنبال یک مرکز خرید لوکس هستید، حتما از مجموعه پالادیوم‌ دیدن کنید. مرکز خرید پالادیوم یکی از بهترین مراکز تجاری برای برندهای لوکس داخلی و خارجی است. ساختمان پاساژ پالادیوم در زعفرانیه قرار دارد.  طراحی نمای بیرونی ساختمان هلالی شکل بوده و شیشه‌های بسیاری روی آن کار شده است. با قرار گرفتن مقابل مرکز خرید بنرهای تبلیغاتی برندهای معروفی که در پالادیوم وجود دارند را می‌بینید. البته باید گفت که پالادیوم بخش‌های دوست‌داشتنی دیگری مانند هایپر مارکت‌ نیز دارد. به طوری که هرآنچه که برای آشپزخانه خود نیاز داشته باشید، در هایپرمارکت یافت می‌شود. ممکن است بالا بودن قیمت‌های پالادیوم سبب شود به این مرکز خرید سر نزنید، اما گشت‌وگذار بین برندهای لوکس پوشاک و اکسسوری،‌ فودکورت‌های متنوع و گالری‌های موسیقی، خالی از لطف نخواهد بود.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار