مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان از بهره برداری بوستان ۶۰ هزار متری گلستان در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا فیضی منش مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با تاکید بر توسعه فضای سبز سطح منطقه و نیز اهمیت فضای ســــبز در حفظ محیط زیســــت و کاهش آلودگی هــــوا، و نیز به عنوان مؤلفه‌های مهم در توســــعه‌ یافتگی اظهار داشــــت: به همین منظور چندین بوســــتان بزرگ و محل‌های در ســــطح منطقــــه ساخته و یا درحال تمکیل اســــت. ضمن آنکه بوســــتان‌های از پیش ساخته شــــده در ســــطح منطقه نیز در یک سال اخیر به صورت کامل بهسازی شده اند.

او افزود: به همین منظور ساخت پارک ۶۰ هزار متری گلستان با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سایت ۳۶ هکتاری کوی خضر در دستور کار شهرداری منطقه ۳ قرار گرفته که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او عنوان کــــرد: روندساخت پارک دانــــش نیز در محدوده بلوار دانشــــگاه آزاد با اعتبار یــــک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال پیگیری اســــت و این پارک نیز به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر شــــهرداری منطقه ۳ همدان به ساخت و بهره برداری از پارک شــــهید ارســــلان عزیزی یکی از شــــهدای گرانقــــدر تفحص با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شــــهادت و ایجاد شور و نشــــاط در بین شهروندان اشــــاره کرد و ادامه داد: این پارک محل‌های با برنامه ریزی وتلاش شــــبانه روزی بخش‌های مختلف شــــهرداری منطقه ۳ در مدتزمان ۷۲ ساعت طراحی و اجرا شد تا در اختیار شهروندان این منطقه قرار بگیرد.

فیضی منش عنوان کرد: پارک محله‌های شــــقایق، یاس و چند مسیر سلامت نیز درسطح منطقه ساخته و به بهره برداری رسیده است.

ترمیم و بهسازی پارک‌ها

او با اشاره به ترمیم و بهســــازی پارک‌های از پیش ساخته شده در سطح منطقه تصریح کــــرد: از جمله این اقدامات می‌توان به ترمیم و بهســــازی پارک کوی جنت با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و پارک آزادگان در زمین شــــهری با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان و احداث ســــرویس بهداشتی در پارک شــــاهد با اعتبار ۲۵ میلیون توماناشاره کرد.

مدیر شــــهرداری منطقه ۳ تاکید کرد: نظــــر به اهمیت درختان کهنســــال و حفظ آنها، برای نخســــتین بار جابجایی درخت زنده بااستفاده از تجهیزات فنی درطرح تعریض بلوار شهید همدانی در منطقه ۳ انجام شد.

فیضی منش با اشــــاره بــــه بحران کمبــــود آب و سیاســــت شــــهرداری همدان در کاهش اســــتفاده از منابع آبی زیرزمینی در آبیاری فضای ســــبز شهری، به ساخت ۵ مخزن آب در ســــطح منطقه ۳ اشــــاره کرد و گفت: ۲ مخزن در شهرک مدنی، یک مخزن در کــــوی خضر، یک مخزن در کــــوی رضا و یک مخزن در بلــــوار بدیع الزمانساخته شده است.

او بیان کرد: به منظور اســــتفاده بهینه از منابع آبی طرح آبیاری مکانیزه بلــــوار امام خمینی (ره) نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیــــارد و ۵۰۰ هزار تومان اجرایی شد.

فیضی منش تصریح کرد: دو آب نما نیز در میدان نبوت در شهرک مدنی و زمین شهری  ساخته شده است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.