دولت جدید آمریکا پیوستن دوباره خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل را به زودی اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جدید آمریکا به زودی پیوستن دوباره به شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد دولت جو بایدن به زودی اعلام خواهد کرد که آمریکا قصد پیوستن به شورای حقوق بشر سازمان ملل (UNHRC) را دارد.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و یک دیپلمات ارشد آمریکایی در ژنو این خبر را روز دوشنبه اعلام می‌کنند. آن‌ها همچنین گفتند که واشنگتن به دنبال یک کرسی عضویت دائم در شورای حقوق بشر سازمان ملل خواهد بود، زیرا تا پایان سال ۲۰۲۱ آمریکا تنها می‌تواند وضعیت ناظر بدون رای را در این شورا داشته باشد.

گفته می‌شود که بایدن معتقد به اصلاحاتی در شورای حقوق بشر سازمان ملل است، اما می‌خواهد این کار را از طریق رویکردی اصولی دنبال کند.

در ژوئن ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد. نیکی هیلی، سفیر وقت آمریکا در سازمان ملل گفت که این شورا یک سازمان ریاکار است که رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار می‌دهد در حالی که همزمان طبق گفته واشنگتن، شاهد نقض شدید حقوق بشر در کشور‌های دیگر است.

بعد‌ها در اکتبر ۲۰۱۸، هنگامی که هیلی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل را ترک کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از خوش خدمتی‌های وی در این خصوص قدردانی کرد و گفت که هیلی مبارزه‌ای بدون سازش علیه ریاکاری را در سازمان ملل و به نمایندگی از حقیقت و عدالت را رهبری کرد.

اقدام آمریکا برای ترک این شورای حقوق بشر سازمان ملل یک ماه پس از تصمیم این شورا برای تشکیل مکانیزمی مستقل برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه بیش از ۱۰۰ معترض فلسطینی در امتداد نوار غزه در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
reza
۱۰:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
اول هیئت حاکمه آمریکا حقوق بشرآمریکائی را تعریف کند چنانچه اعضاء سازمان ملل توانستند بفهمند و درک کنند آنگاه به این شورا خودش را پیوند بزند:
1) حقوق بشرآمریکائی = گذاشتن لگدپای بر گردن سیاهپوست توسط پلیس؟
2)حقوق بشرآمریکائی = جواب اعتراض فعال ضد جنگ با شلیک گلوله؟
3)حقوق بشرآمریکائی = چراغ سبز به کودک کشی؟ به رژیم های تحت حمایت ایالات منفرده آمریکا یعنی اسرائیل و عربستان آل سقوط؟
4) حقوق بشرآمریکائی = جدا سازی کودکان خردسال از پدران و مادران مهاجر پناهنده؟ و نگهداری آنان در قفس های آهنین؟
5) حقوق بشرآمریکائی = دستگیری فعال رسانه ای زن خبرنگارآمریکائی الاصل در ورودی فرودگاه و زندانی کردن وی؟مرضیه هاشمی؟
6) و......و.......و......اعضاء سازمان ملل و اعضاء شورای حقوق بشر این سازمان یکبار دیگر باید قوانین منشور حقوق بشر را بازنویسی و تصحیح کنند آنگاه پذیرش عضو کنند
آخرین اخبار