معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

راه اندازی آزمایشگاه های مجهز صنایع در دانشگاه ها، راهی برای پیوند علم و صنعت

رحیمی گفت: صنایع بزرگ استان کرمان آزمایشگاه‌های مجهز را در دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه صنعتی سیرجان بر ضرورت تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: صنایع بزرگ استان کرمان، آزمایشگاه‌های مجهز را در این دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

او با اشاره به مزیت قابل توجه دانشگاه سیرجان با توجه به صنایع و معدن و زنجیره فولاد بیان داشت: همکاری و تعامل معدن و صنایع را در این دانشگاه کم می‌بینم و انتظار می‌رود این دانشگاه دارای رشته‌های بیشتر در این زمینه باشد و موضوع ماموریت‌گرایی دانشگاه بیشتر مطرح شود تا بتواند ارتباط موثرتری با صنایع داشته باشد.

رحیمی افزود: علم، عامل پیش‌بردن مرز‌های دانش است و نقش اساتید برجسته در گروه‌های پژوهشی، عامل بالندگی و رشد و ارتقای بیشتر می‌شود و سیرجان که مرکزی صنعتی‌ است، باید فعالیتش گسترده‌تر شود و حضور بخش صنایع مشهود و جدی باشد؛ زیرا استان کرمان و سیرجان باید بخش صنایع و معادنش با دانشگاه‌ها، ارتباط همیشگی و تنگانگ داشته باشند.

او تصریح کرد: ضروت دارد که صنایع و معادن نیرو‌های متخصص خودشان را از این دانشگاه تامین کنند و این یعنی ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت و تاکید می‌کنم صنایع بزرگ استان آزمایشگاه‌های مجهز را در این دانشگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به اهداف خود در علم و صنایع برسیم.

رحیمی بر توسعه و تجهیز مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها هم تاکید کرد و بیان داشت: این مراکز باید دارای نوآوری، تخصص و تعهد لازم باشند و در زمینه‌های مختلف فناوری کار کنند و توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق انجام برنامه‌های پژوهش و فناوری مشترک و تعامل با همه نهاد‌های فعال و دستگاه‌های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام گیرند.

دانشگاه صنعتی سیرجان در حال حاضر دارای ۳ هزار نفر دانشجو در ۱۳ رشته صنعتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

 منبع: خبرگزاری فارس 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار